• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201886
+
-

افتتاحیه آرام ونیز

تماشاگران و منتقدان از فیلم تازه مایکل مان استقبال کردند

کوتاه‌تر از گزارش
افتتاحیه آرام ونیز

جشنواره فیلم ونیز تحت‌تأثیر اعتصابات هالیوود، خلوت‌تر و آرام‌تر از همیشه شروع شد. غیبت ستاره‌های سینمای هالیوود در شب افتتاحیه هشتادمین جشنواره فیلم ونیز به خوبی حس شد و جمعیت مخاطبان سینما در بیرون سالن اصلی جشنواره در مقایسه با سال گذشته کمتر شده بود. بیشترین تشویق‌ها به «دیمین شزل» رئیس هیأت داوران ونیز و همچنین «جین کمپیون» دیگر داور جشنواره اختصاص یافت. هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰آگوست تا ۹سپتامبر (۸تا۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود. در این میان نمایش آخرین ساخته مایکل مان، شوری آفرید و توجه حاضران را جلب کرد‌، به‌طوری که می‌توان گفت نخستین نمایش فیلم «فراری» در ونیز با استقبال مواجه شد. تماشاگران در پایان فیلم، ۶دقیقه آخرین ساخته مایکل مان را تشویق کردند و منتقد ورایتی از این فیلم به‌عنوان شاهکاری گیرا یاد کرد.  پنجشنبه شب فیلم «فراری» برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز دیده شد و تشویق ۶ دقیقه‌ای حضار را برانگیخت. با این حال درایور با چشمان گریان قادر نبود‌ از روی صندلی بلند شود و به احساسات تماشاگران پاسخ گوید و این مایکل مان کارگردان فیلم بود که به او کمک کرد تا بلند شود و بایستد.
فیلم «فراری» برگ برنده ونیز است که در بحبوحه اعتصابات هالیوود لیدو توانست مجوز نمایش‌اش را حفظ کند. درایور در این فیلم در نقش انزو فراری راننده مشهور مسابقات اتومبیلرانی بازی کرده است.
داستان این فیلم که با اقتباس از کتاب زندگینامه‌ای «انزو فراری: انسان و ماشین» ساخته شده در تابستان ۱۹۵۷ می‌گذرد که این راننده مشهور باید با مشکلات متعدد ازجمله رقابت‌ها، طلاق و درگذشت پسرش مواجه شود. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید