• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201883
+
-

حاتمی‌کیا دست به‌کار شد

آغاز پیش‌تولید سریال حضرت‌موسی‌‌ع‌ بعد از حضور 3ساله حاتمی‌کیا در این پروژه

گزارش
حاتمی‌کیا دست به‌کار شد

فهیمه پناه آذر-روزنامه‌نگار

چندی پیش، محسن برمهانی، معاون سیما در نشستی اعلام کرد که هر روز نزدیک به 200تا300نفر در کارگاه‌های مختلف مشغول ساخت دکور، طراحی و کارهای سریال الف ویژه حضرت‌موسی(‌ع) هستند. این پروژه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز تولید می‌شود؛ سریالی که بعد از درگذشت فرج‌الله سلحشور و بیماری جمال شورجه، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردانی‌اش را برعهده گرفت.

سریالی با 3کارگردان
 سریال حضرت موسی(ع) پروژه چندساله تلویزیون است که ابتدا فرج‌الله سلحشور به‌عنوان کارگردان آن مطرح شد‌با درگذشت او، قرعه به ‌نام جمال شورجه افتاد و در مسیر پژوهش و فراهم‌کردن شرایط تولید، این فیلمساز هم دچار بیماری شد و نتوانست این سریال را کلید بزند. بعد از بحث‌های فراوان، ابراهیم حاتمی‌کیا وارد ماجرا شد. بعدها هم تهیه‌کننده این سریال تغییر کرد و سیدمحمود رضوی جایگزین احمد میرعلایی شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره بازیگران نقش اول

قبل‌تر نام محمدرضا فروتن و بابک حمیدیان و مریلا زارعی برای گرفتن نقش‌های اصلی این سریال شنیده می‌شد؛ موضوعی که سازندگان سریال نه آن را تأیید و نه تکذیب کردند.
حالا رئیس صداوسیما در حالی از روند پیش‌تولید سریال حضرت‌موسی(ع) خبر داده  است. درچند روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره نقش اول سریال و کاراکتر آسیه در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد‌. باید دید با توجه به شروع پیش‌تولید سریال بعد از حضور 3ساله حاتمی‌کیا در این پروژه، این مجموعه بزرگ تاریخی چه زمان به پایان می‌رسد؟ سریالی که بعد از «سلمان فارسی» یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های سیماست‌.

مکث
۵۲قسمت سریال؛ یک نسخه سینمایی


سریال حضرت‌موسی‌(ع) پیش‌تر قرار بود در ۵۲قسمت ساخته شود و حتی میرعلایی خبر از ساخت نسخه سینمایی آن داده بود. حالا شنیده می‌شود که حاتمی‌کیا این سریال تاریخی را یک پروژه 5ساله می‌داند و بعد از تغییر کامل متن فیلمنامه و انجام پژوهش‌ها، این سریال به‌تازگی وارد مرحله پیش‌تولید شده است.‌

زنده یاد سلحشور قرار بود کارگردان سریال  حضرت موسی ع باشد

ملاقات با سازندگان سریال حضرت موسی ع‌


پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما که دیداری از روند پیش‌تولید سریال الف ویژه فاخر حضرت‌موسی(ع) داشته یادداشت کوتاهی در فضای‌ شخصی خود در ویراستی نوشت: «پیش‌تولید مجموعه الف ویژه فاخر حضرت‌موسی(ع) این روزها با تلاش مجاهدانه برادرانم ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان نام‌آور و سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده حرفه‌ای ادامه دارد. مجموعه تلویزیونی راهبردی حضرت‌موسی(ع)، انقلابی در تولید سینما و تلویزیون ایجاد خواهد کرد.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید