• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201653
+
-

آماده‌سازی و افتتاح ۲۳ طرح در استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشستی خبری درباره پرداخت به شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، مسئله کم‌آبی و راهکارهای آن، پیشنهادهای اعتباری برای طرح‌های نیمه‌تمام در سفر دوم رئیس‌جمهور و شرایط ساخت طرح نهضت ملی مسکن صحبت کرد. به گزارش ایرنا، محمد حمیدی گفت: « ۱۴ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم از محل مالیات بر ارزش افزوده به ۲۱ شهرداری استان پرداخت شد. جمعیت شاخص توزیع اعتبارات از محل ارزش افزوده در بین شهرداری‌های استان سمنان است. شهرداری‌ها طبق قانون موظف به هزینه‌کرد ۶۰ درصد اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده در بخش عمرانی و ۴۰ درصد در بخش جاری هستند.»
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد:
«۴۰ دستگاه ماشین‌آلات در دولت سیزدهم خریداری و تحویل شهرداری‌های استان سمنان شد. پیرو سفر ‌ سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ حدود ۱۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۰، حدود ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۱ و در سال‌جاری تا‌کنون یک‌هزار میلیارد ریال تخصیص یافت.»
به‌گفته حمیدی، کم آبی و تصادفات جاده‌ای ازجمله چالش‌های مهم استان سمنان است که رفع این چالش‌ها با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود. حمیدی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها سمنان جزو 3 استان برتر کشور در جذب اعتبارات مصوبه سفر رئیس‌جمهور است، گفت: « ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مازاد تعهد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان برای تکمیل طرح‌ها جذب شد.»
به‌گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برای تکمیل و آماده‌سازی و افتتاح ۲۳ طرح با سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان درخواست ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار شده است که باید منتظر بود تا میزان موافقت با اعتبار پیشنهادی اعلام شود. حمیدی عنوان کرد: «تکمیل باند سرخه- سمنان، بهسازی قطعه ۲ سمنان- فیروزکوه، تکمیل تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان، تکمیل مرکز درمان سرطان، تقاطع غیرهم‌سطح آرادان، مجتمع فرهنگی، ورزشی جانبازان سمنان و شاهرود و سیلوی ۱۲۰ تنی گرمسار ازجمله طرح‌های
نیمه تمام استان سمنان است که درخواست تامین اعتبار برای تکمیل این طرح‌ها پیش از سفر دور دوم رئیس‌جمهور ارائه شده است.» او تأکید کرد: «۴۶۰ طرح نیمه تمام در استان سمنان وجود دارد که برای تکمیل این طرح‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان کلنگ‌زنی طرح جدید پیش‌بینی نشده است و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار دارد.»
 او اضافه کرد: «برای تکمیل پل شهرک صنعتی سمنان
۲۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان طی صورتجلسه سه‌جانبه تامین اعتبار پیگیری شد و در آینده‌ای نزدیک این طرح افتتاح خواهد شد. ۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال طی هفته دولت امسال در استان در حال بهره‌برداری و بیشترین اعتبارات مربوط به بخش آب و فاضلاب، نوسازی مدارس، راه، و جهادکشاورزی است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید