• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201596
+
-

گرینویچ

کشف کرم در مغز

دکترها در استرالیا، برای نخستین بار در تاریخ بشر، یک کرم سالم و زنده را از مغز یک انسان بیرون کشیده‌اند. این زن مدت‌ها دچار فراموشی و افسردگی شدید می‌شده و حالا پزشکان می‎گویند دلیلش همان کرم 8سانتیمتری بوده است. بعد از اسکن، پزشک‌ها حضور یک جسم خارجی را تشخیص دادند و با جراحی، آن را خارج کردند. پزشک جراح این زن گفته که این مورد، واقعا یک راز است و تا حالا موردی مثل آن در دنیا مشاهده نشده است. او گفته است که حین جراحی، به چشم خود دیده که این انگل، حرکت می‌کرده است. این کرم، برای تحقیقات به یک مرکز علمی منتقل شد تا ساختار ژنتیکش بررسی شود. زن استرالیایی هم گفته از فراموشی و افسردگی خلاص شده.

آهو در بهشت شیرین

یک آرزو که خیلی‌ها در کودکی داشته‌اند، پرسه زدن بدون مزاحم در قنادی بوده است تا هر چه می‌خواهند بخورند. حالا یک آهو در آمریکا، به این آرزوی دیرینه رسیده و مدتی در یک قنادی چرخ زده و در نهایت، آن را با کام شیرین ترک کرده است. مالکان این مغازه که مشغول انبارگردانی بوده‌اند، به سر و صداها در داخل مغازه مشکوک می‌شوند و وقتی به آنجا می‌روند، با این آهو مواجه می‌شوند. آهو به آرامی گشت می‌زده و برخی شیرینی‌ها و آب‌نبات‌ها را مزه می‌کرده و در نهایت بدون آسیب وارد کردن به مغازه، آن را ترک کرده است.مالکان بعد از بررسی دوربین، متوجه شده‌اند که این حیوان قبل از اینکه در کاملا بسته شود، آرام داخل مغازه خزیده و حسابی از خودش پذیرایی کرده.

قهرمان 5ساله هاوایی

یک پسر بچه آمریکایی، به خاطرنشان دادن همدردی خود به مردم هاوایی که گرفتار یک آتش‌سوزی مهیب طبیعی بزرگ هستند، به قهرمان آنها تبدیل شده است. این پسر 5ساله که در آیداهو زندگی می‌کند، بعد از شنیدن اخبار آتش‌سوزی‌های بزرگ در هاوایی، جلوی گاراژ خانه شان بساط لیموناد و تنقلات راه انداخت تا برای مردم هاوایی پول جمع کند. اقدام نیکوکارانه این پسر بامزه، با استقبال همسایه‌ها مواجه شد و در نهایت، نزدیک به 20هزار دلار هم برای مردم هاوایی جمع شد. حالا اقدام این پسر بچه، در آمریکا و به‌خصوص هاوایی سر و صدا کرده و مردم در شبکه‌های اجتماعی از او و حس انسان‌دوستی‌اش حسابی تمجید کرده‌اند.
 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید