• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201589
+
-

جهان‌نما

استخدام مردان مسلح در پمپ بنزین‌های آمریکا
با افزایش قیمت سوخت به سطحی بی‌سابقه در ایالات متحده، آمریکایی‌ها به سرقت بنزین از جایگاه‌های سوخت به‌صورت حضوری یا هک شبکه سوخت‌رسانی یا سوراخ کردن باک خودروهای پارک شده در پارکینگ‌ها روی آورده‌اند. برخی جایگاه‌داران برای مقابله با این مشکل، راهکاری متفاوت را انتخاب کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در شهر فیلادلفیا، صاحبان جایگاه‌های سوخت، مردان مسلح را برای جلوگیری از سرقت بنزین استخدام کرده‌اند.


رانش زمین در تگزاس بر اثر بارندگی
بارندگی‌های ناشی از طوفان استوایی «هارولد» در ایالت تگزاس آمریکا، باعث رانش زمین و آب‌گرفتگی در معابر شده است. ریزش سنگ و گل‌ولای ‌ باعث کندی تردد شد و رواناب‌های جاری بخش‌هایی از جاده‌ها و آزادراه‌ها را به آبراه تبدیل کرد. زمستان سال گذشته در اثر بارندگی و رانش زمین در کالیفرنیا چند نفر از جمله یک کودک جان خود را از دست داده و خسارات زیادی به تاسیسات شهری وارد شد.


گسترش اعتیاد درآمریکا
در ویدئویی از خیابان‌های آمریکا، 3 نفر دیده می‌شوند که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که در حال تعظیم به یکدیگرند. در ادامه اما مشخص می‌شود که این 3 نفر معتادند و از فرط ناتوانی حالتی شبیه تعظیم به‌خود گرفته‌اند. این ویدئو برشی بسیار کوچک از گسترش اعتیاد در آمریکاست. براساس داده‌های فدرال، فقط در شهر نیویورک طی یک بازه 5ساله بیش از 3هزار معتاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید