• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201547
+
-

روایت 2 سال خدمت برای مردم

گزارش 2
روایت 2 سال خدمت برای مردم

امیررضا قشقایی

نمایشگاه تبیین و گزارش دستاوردهای دولت مردمی با عنوان «روایت خدمت» از صبح روز شنبه چهارم شهریور‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد. همچنین این نمایشگاه قرار است تا هفتم شهریورماه و همزمان با هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا باشد و دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین دستاوردها و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند. اما در حاشیه این نمایشگاه، مسئولان و اعضای دولت سیزدهم نیز با برگزاری نشست‌های خبری، دستاوردهای دولت مردمی را برای بازدیدکنندگان و رسانه‌ها تشریح می‌کنند. در ادامه به گزارش همشهری از بازدید مسئولان دولت سیزدهم از روز سوم نمایشگاه« روایت خدمت» خواهیم پرداخت.

ارزشگذاری اموال مازاد دولت
سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی که نشست خبری خود را در نمایشگاه روایت خدمت برگزار کرد، در پاسخ به سؤال همشهری درباره فروش اموال مازاد دولت گفت: در فرایند واگذاری و مولدسازی اموال دولت بیش از ۳۵۰۰ واحد شناسایی شده که ۱۵۰۰ واحد آن به‌عنوان اموال مازاد به تصویب رسیده است. همچنین برای اینکه واحدهای مازاد به بهترین کاربری برسند این اموال ارزشگذاری شده‌اند. ۱۱۷ مورد از اموال مازاد دولت آماده قیمت‌گذاری هستند. تاکنون ۶۹ مورد از این تعداد برای قیمت‌گذاری رفته که ۳۴ مورد آن برای عرضه آماده شده است.اما مسئله مهم برای دولت تنها فروش این اموال نیست. خوشبختانه دولت سیزدهم این امکان را فراهم کرده تا پول حاصل از فروش اموال مازاد دولت در هر استان، خرج پروژه‌های نیمه‌تمام و یا پروژه‌های حیاتی استان مورد نظر شود که این مورد نقش اساسی در پیشرفت‌های استانی خواهد داشت.

مردم؛ بازیگران اصلی کشور
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت در جمع خبرنگاران درباره این نمایشگاه و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی گفت: سال گذشته عضو پیمان شانگهای شدیم و امسال به گروه کشورهای بریکس پیوستیم که ظرفیت‌های ما را توسعه می‌دهد. بریکس یک سوم مساحت دنیا را در اختیار دارد و ۴۰ درصد جمعیت دنیا در این کشورها قرار دارند که هم می‌توانند بازار خوبی برای محصولات ما باشند و هم می‌توانند بخشی از نیاز ما را تامین کنند. همچنین در بخش تجارت خارجی دستیابی به ۱۱۲ میلیارد دلار کار مردم بود و بخش خصوصی و سایر شرکت‌ها این کار را انجام دادند و دولت صرفاً زمینه صادرات را فراهم کرد. این میزان تجارت، غیراز فروش نفت است.در بحث مبارزه با فساد نیز سامانه‌محور شدیم و به جای آنکه مدیر شخصاً تصمیم بگیرد با سامانه‌محوری کاری کردیم که مردم بازیگران اصلی آن شوند مثلاً در حوزه درگاه ملی مجوز کار بزرگی انجام شده است.

مکث
تعامل سازنده میان دولت و مجلس

سیدمحمد حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت تعامل مجلس و دولت گفت: با همت و غیرت متخصصان ایرانی فاز 11پارس‌جنوبی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد. پیش‌بینی می‌شود افتتاح این فاز 5 میلیون دلار درآمد برای کشور به همراه داشته باشد. اما در ادامه معتقدم باید دستاوردهای دولت سیزدهم برای مردم تشریح شود تا آنان به خوبی متوجه پیشرفت در امور کشور شوند. همچنین در شهریور سال گذشته و در هفته دولت و دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب، ایشان 10 ویژگی‌ دولت مردمی را بیان کردند که یکی از آنها زدودن رقابت‌های منفی بین قوا و ایجاد تعامل سازنده و در پرتو آرامش بین آنان بوده است. بنابراین تعامل دولت و مجلس بسیار مهم است اما این بدین معنا نیست که استیضاح و تذکر نباشد. اما طبق فرموده‌های رهبر انقلاب نباید در استیضاح افراط شود که وقت وزیران کشور گرفته شود. بنده نیز هر زمان که در مجلس حضور دارم، موارد مطرح شده در مجلس را مرتبا به اطلاع وزرا می‌رسانم. در مجموع کل مجموعه دولت سیزدهم از پویایی بهتری نسبت به دوره‌های گذشته برخوردار هستند. بعد از اربعین ادامه امور تشکیل وزارت بازرگانی نیز در مجلس پیگیری می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید