• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201495
+
-

عدد خبر

30برگ
کاغذ با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت برای هر بیمار کمتر مصرف می‌شود. با اجرای طرح «تبادل الکترونیک پرونده پزشکی بیماران با پزشکی قانونی» پرونده‌های بیماران به‌صورت الکترونیک ارسال می‌شود که در ارسال هر پرونده مصرف این میزان کاغذ برای هر بیمار در طول سال کاهش پیدا کرده است.

۲ بیمارستان
تهران حکم تخلیه دارند، اما با توجه به ضرورت خدمات‌رسانی همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهند. به‌گفته عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تقریبا تمامی ساختمان‌های درمانی این دانشگاه، قدیمی و به درجاتی دچار مشکلات بنا هستند. 2 بیمارستان هم اخطار تخلیه دارند اما با توجه به شرایط و
خدمت رسانی فعالیت آنها ادامه دارد. البته برای یکی از این بیمارستان‌ها ساخت پروژه جایگزین کلید خورده است.

۲ ماه
است که یارانه دارو پرداخت نشده است. سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این‌باره گفته قرار بود ماهانه ۴ تا ۵.۷هزار میلیارد تومان برای یارانه ارزی حوزه دارو به سازمان‌های بیمه‌گر تخصیص داده شود ولی خرداد آخرین پرداختی انجام شد و برای تیر و مرداد پرداختی نداشتیم که حداقل لازم است 8هزار میلیارد تومان تخصیص دهند. در این‌باره نباید وقفه ایجاد شود چون ممکن است مجددا با مشکل تامین مواجه شویم.

۱۵۴ هزار
و ۷۵۸نفر از ابتدای امسال تا‌کنون به مراکز اهدای خون تهران مراجعه و از میان آنها ۲۹هزار و ۳۶۲نفر برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند. به‌گفته سیدمنتظر شبر، سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی مناسب است، اما نیاز به خون به‌دلیل انجام عمل‌های جراحی سنگین در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران همیشگی است و توصیه می‌شود تا افراد بیشتری در این امر خیر مشارکت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :