• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201367
+
-

حوادث یک روز معمولی

یکشنبه ‌شب فوتبال اروپا اتفاقات خاصی دربرداشت

حوادث یک روز معمولی

این هفته در لیگ‌های فوتبال جهان مسابقه بزرگی نداشتیم اما روز یکشنبه در لیگ‌های بزرگ اروپایی اتفاقات مهمی افتاد. دورتموند هنوز فصل آغاز نشده، نخستین 2امتیاز خود را از دست داد و مقابل بوخوم مساوی کرد. لوییس انریکه سرانجام توانست طعم پیروزی را با پاری‌سن‌ژرمن بچشد. آسنسیو نخستین گلش را برای تیم جدیدش زد و امباپه زننده 2گل دیگر بود. اشکرینیار که به‌طور رایگان از اینترمیلان به این تیم ملحق شده، مقابل لانس، نایب‌قهرمان فصل پیش گل به‌خودی زد. در ایتالیا تیم آث‌میلان که پس از کنار رفتن مالدینی از پست مدیریت ورزشی خریدهایی عالی و فراوان انجام داده، با اقتدار و با حساب 4 بر یک بر تورینو پیروز شد. ژیرو 2گل زد و پولیسیک دومین گلش را با پیراهن تیم جدیدش در لیگ جدید ثبت کرد. آاس‌رم در شبی که سردار آزمون را به خدمت گرفت در غیاب او 2 بر یک به هلاس ورونا باخت. وضعیت مورینیو با این همه خرید و اضافه کردن ستارگانی چون حسام عوار و پاردس هنوز روبه‌راه نیست. در انگلیس 2دروازه‌بان بزرگ اشتباهاتی داشتند و تیم‌های خود را به خطر انداختند. اونانا که با کلی هزینه و سروصدا از اینتر به منچستریونایتد آمده، با اشتباهش نزدیک بود تیمش را به بحران ببرد اما یونایتد توانست از شکست زودهنگام 2 بر صفر به پیروزی برگردد. رمزدیل هم درون دروازه آرسنال تیمش را به خطر انداخت و هر دو ضربه داخل چارچوب را داخل کیسه دروازه‌اش دید تا توپچی‌ها مقابل فولام به تساوی 2-2 رضایت دهند. در اسپانیا سویا برای سومین هفته متوالی تن به شکست داد و رکوردی منفی زد. بوکایو ساکا هم یک رکورد منحصر به‌فرد در لیگ برتر به نام خودش ثبت کرد. رکوردها و عددهای دومین شب از این هفته فوتبالی لیگ‌های اروپایی را مرور کرده‌ایم:
    ۲شوت در چارچوب و ۲گل خورده شاید آرتتا را به این نتیجه برساند که به‌جای رمزدیل به خرید جدید تیم یعنی داوید رایا که از برایتون آمده فرصت بدهد. داوید رایا سال2021 هم قرار بود برای رقابت با برند لنو به آرسنال بیاید اما این اتفاق نیفتاد. آرتتا اعتراف کرد که باید به ویرا هم بیشتر بازی بدهد.
    در 3بازی از 9بازی اخیر در امارات، آرسنال در دقیقه اول یک گل دریافت کرده است.
    آرسنال فقط در 2بازی از 13بازی اخیر خود در لیگ برتر در خانه دروازه خود را بسته نگه داشته است.
    بوکایو ساکا در بازی برابر فولام برای هشتادوسومین بازی پیاپی در لیگ برتر به میدان رفت و در این زمینه در تاریخ لیگ برتر رکورددار شد.
    هفته بعد و پیش از تعطیلی فیفادی آرسنال باید به مصاف منچستریونایتد برود که این دیدار احتمالا جدال 2دروازه‌بان پراشتباه این هفته لیگ برتر خواهد بود.
    اونانا که در پیش‌فصل از وسط زمین گل خورده بود، باز هم اشتباه کرد تا هواداران من‌یونایتد جای خالی داوید دخه‌آ را حس نکنند. او سر یکی از 2گل ناتینگهام سُر خورد.
    منچستریونایتد در برابر ناتینگهام فارست تا دقیقه۳:۴۷ با 2گل از میهمان خود عقب افتاد. این نخستین بار در تاریخ لیگ برتر بود که یونایتد تا قبل از دقیقه۴ دو گل دریافت می‌کند.
    فارست در ۸۰۶دقیقه آخر تقابل 2باشگاه، موفق به زدن ۲گل مقابل یونایتد شده بود که در این مسابقه ناتینگهام طی ۴دقیقه موفق به تکرار این کار شد‌.
    برونو فرناندز از روی نقطه پنالتی توانست گل شماره45 خود را با پیراهن منچستریونایتد ثبت کند. عملکرد فرناندز در لیگ برتر: ۱۲۷بازی؛ ۴۵گل و ۳۴پاس گل.
    از زمانی که برونو فرناندز نخستین بازی خود در لیگ جزیره را انجام داد (فوریه2020)، هیچ بازیکنی بیشتر از او (12) موفق نشده در یک بازی هم‌گل بزند و هم پاس گل بدهد.
    اریک تن‌هاخ هلندی موفق شد به رکورد شکست‌ناپذیری در 31مسابقه خانگی متوالی برسد. او در آژاکس از سال 2017 تا 2019 موفق شده بود در 30بازی خانگی شکست‌ناپذیر باشد و حالا در منچستر این رکورد خودش را بهبود بخشید.
    گل ناتینگهام هفتمین گل متوالی آوونی بود. البته دفاع ناتینگهام فارست توان حفظ گل‌های این بازیکن را ندارد.
    پس از شکست خانگی 2بر یک در برابر ژیرونا، سویا با سومین شکست متوالی به قعر جدول لالیگا سقوط کرد. در تاریخ ۹۳دوره برگزاری سطح اول فوتبال اسپانیا سابقه نداشته سویا فصل را با ۳شکست آغاز کند.
    این پنجمین شکست پیاپی سویا در لالیگا با احتساب نتایج فصل گذشته است که در قرن ۲۱فقط یک‌بار در سال۲۰۱۰ اتفاق افتاده است.
    ژیرو از زمان نخستین بازی خود در سری‌آ در آگوست2021، بیشترین گل را برای میلان در این رقابت‌ها به ثمر رسانده (27گل).
    آاس‌رم که به‌تازگی سردار‌ آزمون را خریده و دنبال جذب لوکاکو از چلسی است، خوب گل می‌خورد. آنها در 2بازی اخیر روی 4ضربه داخل چارچوب 4گل دریافت کرده‌اند.
    شاگردان ژوزه مورینیو که از 2بازی اول خود تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند، روز 10شهریور در بازی بعدی در ورزشگاه المپیکوی شهر رُم پذیرای میلان خواهند بود. دیبالا در بازی با ورونا دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد و مشکلی برای بازی بعدی ندارد.

فصل جدید سریال امباپه
امباپه 2گل در پیروزی 3 بر یک مدافع عنوان قهرمانی مقابل نایب‌قهرمان فصل پیش برای پاری‌سن‌ژرمن زد. او طوری بازی و شادی گل کرد که به همه نشان بدهد قصدش ماندن است. امباپه می‌خواهد فصل آخر قراردادش را هم در پاریس سپری کند اما هنوز احتمال انتقال او به رئال‌مادرید در چند روز باقیمانده تا اول سپتامبر که مهلت انقضای نقل‌وانتقالات تابستانی است از بین نرفته. برخی رسانه‌ها از احتمال این جابه‌جایی در همین روزهای آینده خبر می‌دهند. منابع عربی چنین نظری دارند اما خبرنگاران اسپانیایی نزدیک به رئال همچنان تأکید می‌کنند که اگر این اتفاق بیفتد، در تابستان آینده خواهد بود. با وجود مصدومیت وینیسیوس و دست خالی آنچلوتی برای خط حمله، باز هم به‌نظر می‌رسد خریدی هجومی و اصلا خریدی در این هفته در کار نخواهد بود. اگر امباپه نیاید که به‌احتمال زیاد نمی‌آید، کارلتو باید روی وینی، رودریگو و خوسلو اکتفا کند. البته کادر رئال‌مادرید والورده و آردا را به‌عنوان گزینه‌های خط حمله در وینگر راست می‌بینند. از طرفی برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که مادر امباپه و فرد همه‌کاره این بازیکن به فلورنتینو پرس قول داده که او را تابستان آینده راهی برنابئو خواهد کرد. اما پرس که 2بار فریب مادر این بازیکن را خورده است نمی‌خواهد روی این قول شفاهی حساب کند. نظر رئیس رئال‌مادرید این است که اگر قرار است توافقی صورت بگیرد، روی کاغذ باشد. البته از لحاظ قانونی این کار امکان‌پذیر نیست چون بازیکنان تحت قرارداد با یک باشگاه اجازه ندارند تا 6ماه پیش از پایان انقضای قراردادشان با باشگاهی دیگر وارد مذاکره شوند. بنابراین هر توافقی روی کاغذ هم فاقد وجاهت قانونی خواهد بود و جریمه و محکومیت در برخواهد داشت مگر آنکه این توافق با اطلاع و اجازه باشگاه مبدأ صورت بگیرد.

در برد 3بر یک پاریس مقابل لانس یک حاشیه بزرگ هم پیش آمد. لوکاس ارناندس به بارسلونا توهین کرد. موضوع از این قرار است که امباپه برای صمیمیت با دمبله به این بازیکن سابق بارسلونا گفت: «تو که از بارسلون می‌آیی، چرا یک دهن آواز برایمان نمی‌خوانی؟» که لوکاس ارناندس، بازیکن سابق اتلتیکو و بایرن‌مونیخ به شوخی جواب داد: «یک تیم کثیف مثل بارسا چطوری آواز خواندن به شما یاد بدهد؟»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید