• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201197
+
-

ضد‌مردم، ضد‌امید

3پرده از خشم جریان‌های ضدمردمی از خوشحالی افکارعمومی

اصل ماجرا
ضد‌مردم، ضد‌امید

اگرچه اعلام خبر عضویت دائم ایران در گروه «بریکس»، با خرسندی اقشار مختلف مردم مواجه شد، اما واکنش عصبی جریان‌های معاند را به‌د‌نبال داشت؛ موضوعی که احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در توییتی به آن اشاره کرد. البته اتخاذ چنین رویکردی ازسوی جریان‌های ضدانقلاب و همنوایی برخی گروه‌ها و چهره‌های داخلی با آن  درحالی است که بارها در ماه‌های گذشته سابقه داشته و در ادامه به3مورد از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

عفو رهبری
16بهمن‌ماه1401بود که اعلام خبر موافقت رهبرمعظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل‌توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح موجی از شادی را در فضای‌عمومی کشور به‌وجود آورد. این اقدام که به‌دنبال پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام شد، اما با واکنش عصبی جریان‌های ضدانقلاب مواجه شد. عصبانیت ضدانقلاب از فرمان عفو مقام‌معظم‌رهبری، چاره‌ای جز پریشان‌گویی برای آنان باقی نگذاشت. آنان تلاش کردند با القای شبهات مضحکی از قبیل اینکه زندان‌های نظام جا ندارند و...، شیرینی این اقدام مهم را به‌کام مردم تلخ کنند.

توافق ایران و عربستان
توافق ایران و عربستان به‌منظور ازسرگیری روابط دوجانبه، آن‌هم پس‌از حدود 7سال قطع ارتباط‌های دیپلماتیک، از دیگر اخباری بود که اگرچه رضایت عمومی از موفقیت دیپلماسی فعال دولت‌سیزدهم را به‌همراه داشت اما با واکنش عصبی جریان‌های معاند و ضدانقلاب همراه شد. این جریان تلاش کرد با پیگیری این خط خبری که «جمهوری‌اسلامی از موضع ضعف، پای میز مذاکره با عربستان نشسته‌است»، اینگونه القا کند که تهران در شرایط کنونی تحولات منطقه‌ای، بیش‌از ریاض به این توافق نیاز داشته ‌است. این ‌درحالی‌ بود که همه کارشناسان به این نکته اعتقاد داشتند که ایران دست‌برتر را در تحولات منطقه‌ای دارد.

عضویت در شانگهای
به‌دنبال اعلام خبر پذیرش عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای در تیرماه1402، با وجود اینکه کارشناسان اعتقاد داشتند تکمیل عضویت دائم ایران دراین سازمان از اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های پیش‌رو در زمینه خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه غربی باشد، برخی چهره‌ها و جریان‌های معاند اگرچه نتوانستند منکر اهمیت پیوستن ایران به شانگهای شوند، اما تلاش کردند طوری جلوه دهند که عضویت جمهوری‌اسلامی دراین سازمان نمی‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای مناسبات مالی و اقتصادی با کشورهای غربی باشد؛ حاشیه‌سازی‌هایی که بیش‌از هرچیز به‌دنبال تلخ کردن کام مردم دراین موفقیت بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید