• یکشنبه 24 تیر 1403
  • الأحَد 7 محرم 1446
  • 2024 Jul 14
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201162
+
-

نکته بازی/ امان از اعتماد‌به‌نفس کاذب

بدون تردید علیرضا بیرانوند بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است، اما هر‌از‌گاهی یک اشکال از او گرفته می‌شود که به‌نظر می‌رسد چندان هم دور از واقعیت نیست؛ اینکه این دروازه‌بان از مشکل اعتمادبه‌نفس کاذب رنج می‌برد. البته که اعتماد‌به‌نفس خیلی هم چیز خوبی است، اما مثل هر فاکتور دیگری اگر از حد بگذرد، می‌تواند زیانبار باشد. در مورد بیرو به‌نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ داده است. او که اواخر فصل گذشته هم به‌خاطر اقدامش به دریبل‌زدن بازیکنان حریف از کادر فنی تذکر گرفته بود، در دیدار با ذوب‌آهن عملا کار دست تیمش داد. روی گلی که سروش رفیعی در این دیدار به اشتباه وارد دروازه خودشان کرد، حتما این بازیکن مقصر بود، اما هنوز کسی نفهمیده بیرانوند بیرون از دروازه چه می‌کرد؟!

در کلاس جهانی
به مجموعه اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن رخ داد نگاه کنید و بعد از خودتان بپرسید آیا ما می‌توانیم میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشیم یا نه؟ نیمه اول برای لحظاتی صدای گزارشگر قطع شد، نیمه دوم برای لحظاتی تصویر بازی به هم ریخت. همه اینها در حالی بود که ورزشگاه همچنان در دست تعمیر است و جای خالی تماشاگران در آن حس می‌شد. نهایتا اما کلکسیون اتفاقات عجیب این مسابقه با نیمه خاموش‌شدن یکی از نورافکن‌ها کامل شد تا حتی مجریان صداوسیما هم به زبان بیایند و از این وضعیت انتقاد کنند. همزمان در اصفهان هم چمن ورزشگاه نقش‌جهان فاقد کیفیت کافی بوده و به همین دلیل سپاهان و استقلال در دقایقی رو به بازی هوایی آوردند. با این کلاس جهانی، چرا میزبانی را به ما ندهند!

هر روز صمیمی‌تر از دیروز
خبر غیرمنتظره این تابستان، انتقال سردار آزمون به رم بود. در تمام طول هفته‌های گذشته عمده اخباری که پیرامون انتقال لژیونرهای ایرانی به لیگ‌های بزرگ‌تر منتشر می‌شد، اختصاص داشت به جدایی مهدی طارمی از پورتو و پیوستن او به تیم‌های گوناگون؛ از منچستریونایتد و میلان و اینتر تا تاتنهام و... این وسط سردار آزمون در سایه قرار داشت و تنها این اواخر گفته شد او مورد توجه میلان قرار گرفته است. خب البته نهایتا سردار به ایتالیا رفت، اما به جای میلان پیراهن رم را به تن کرد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد روابط باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا با ایرانی‌ها هر روز صمیمی‌تر از دیروز می‌شود؛ باشگاهی که توییتر فارسی هم دارد و گاه و بی‌گاه مطالبی در آن منتشر می‌کند. همکاری آزمون با ژوزه مورینیو، سرمربی جنجالی رم جالب توجه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید