• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201158
+
-

تنگنای سرخ

روزگار پرسپولیس چندان بر وفق مراد نیست

تیتر یک
تنگنای سرخ

بهروز رسایلی

موضوع فقط این نیست که پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن متحمل یک تساوی خانگی غیرمنتظره، آن هم با یک گل به‌خودی عجیب و غریب شد و همین ابتدای کار 2‌امتیاز از سپاهان عقب افتاد. سرخپوشان این روزها مشکلات بیشتری هم دارند که نشان می‌دهد اوضاع چندان بر وفق مراد آنها نیست. می‌توان بخشی از مشکلات این باشگاه را مرور کرد.

    یک مساوی پرهزینه
پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن بدجوری متوقف شد. بحث دقیق فنی در مورد این بازی حتما ظرف خاص خود را می‌طلبد، اما به‌صورت تیتروار می‌توان تلفات امتیازی و اعتباری پرسپولیس را در این پنجشنبه‌شب غم‌انگیز مرور کرد. نخست آنکه پیش از این بازی گفته می‌شد میلاد سرلک سرباز است و نباید در این دیدار به میدان برود، اما در نهایت نظام وظیفه معافیت او را یک‌ماه و تا زمان اعلام فهرست تیم ملی تمدید کرد که این موضوع هجمه مفصلی علیه سرخپوشان به‌وجود آورد. در نیمه اول این بازی هم سروش رفیعی یک گل به‌خودی عجیب زد؛ گلی که براساس اشتباه او در ارسال چشم‌بسته پاس و نیز جاگیری غلط علیرضا بیرانوند به ثمر رسید و روحیه هر دو بازیکن را پایین آورد. کار در این مورد چنان بود که سروش بین دو نیمه تعویض شد. پرسپولیس در وقت دوم این گل را جبران کرد و دست‌کم یک امتیاز از این دیدار به‌دست آورد، اما این گل هم از سوی گئورگی گولسیانی در شرایط آفساید به ثمر رسید تا هجمه‌ها علیه سرخپوشان دوچندان شود. آنها حالا هم 2امتیاز مهم یک مصاف خانگی را از دست داده‌اند و هم متهم شده‌اند به برخورداری از حمایت‌های جانبی.

    تیم بدون دندان
بسیار آشکار بود که پرسپولیس پس از آن همه ریزش در خط حمله، بدون جذب فوروارد کارآمد و زهردار در شروع مسابقات دچار مشکل خواهد شد. باشگاه اما به هر دلیلی این خطر را جدی نگرفت و نهایتا حالا دارد تاوان می‌دهد. در این میان هم خود یحیی گل‌محمدی مقصر است که مثلا داشته‌هایی همچون مهدی عبدی را احیا نکرد و او را مفت از دست داد، هم مدیران باشگاه سهل‌انگاری کرده‌اند که یک تیم ناقص را به میدان فرستاده‌اند. هر چه هست پرسپولیس با این رویه به مشکل خواهد خورد و نمی‌توان انتظار داشت برای طولانی‌مدت، معدود گل‌های این تیم را مدافعان و هافبک‌ها بزنند.

    روزهای سخت در راه
شوک بزرگ به قرمزها اما پیش از بازی با ذوب‌آهن وارد شد؛ زمانی که قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و پرسپولیس در گروه مرگ غرب آسیا، کنار النصر عربستان، الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان قرار گرفت. به این ترتیب سرخپوشان اواخر شهریور باید نخستین بازی خود را برابر یاران کریس رونالدو در تیم عربستانی برگزار کنند و پس از آن آماده حضور در شهرآورد تهران شوند. همه اینها در حالی است که هنوز تکلیف میزبانی ورزشگاه آزادی از رقبای آسیایی مشخص نشده و روشن نیست شاگردان یحیی گل‌محمدی در کدام کشور باید به مصاف غول عربستانی بروند. مجموعه این موارد نشان می‌دهد فاتح دوگانه فصل گذشته فوتبال ایران، روزهای دشواری پیش‌رو دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :