• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 2010
+
-

نقشه خواستگار قلابی برای سرقت از دختران دم‌بخت

خواستگار قلابی
نقشه خواستگار قلابی برای سرقت از دختران دم‌بخت

مرد شیاد با شناسایی دختران دم‌بخت با آنها طرح دوستی می‌ریخت تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند.

به گزارش همشهری، نخستین شکایت از این مرد اواخر مهرماه مطرح شد. شاکی دختر جوانی بود که در تشریح ماجرا به مأموران گفت: چندی پیش با پسر جوانی به نام محسن در ایستگاه مترو آشنا شدم. او شماره تلفنم را گرفت و چندبار همدیگر را دیدیم و در نهایت پیشنهاد ازدواج داد و گفت که قصد آمدن به خواستگاری مرا دارد.

 شاکی ادامه داد: ما چند بار با هم به سینما و رستوران رفتیم تا اینکه پس از آخرین ملاقاتمان وقتی در راه بازگشت به خانه بودم پیامکی از بانک به دستم رسید که نشان می‌داد همه موجودی حسابم برداشت شده است. بلافاصله کیفم را گشتم اما اثری از کارت عابربانکم نبود. همان موقع یادم آمد که چند روز پیش محسن به بهانه فعال کردن رمز دوم کارتم آن را از من گرفته و من نیز رمز خودم را به او داده بودم. با محسن تماس گرفتم اما او دیگر جواب تلفنم را نمی‌داد و فهمیدم که قربانی خواستگار قلابی شده‌ام.

با شکایت دختر جوان، تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری خواستگار سارق شروع شد. مأموران در ادامه متوجه شدند که مرد جوان با این شگرد از چند دختر دم بخت دیگر هم سرقت کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که محسن با حضور در مکان‌های پر‌رفت‌وآمد مثل بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های مترو، دختران جوان را فریب داده و با آنها طرح دوستی می‌ریخت.

سپس به آنها پیشنهاد ازدواج می‌داد و در قرارهای ملاقات دست به سرقت کارت عابربانک یا پول‌ها و طلاهایشان می‌زد. کارآگاهان در ادامه و با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویری از متهم به‌دست آوردند و آن را در اختیار حراست بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های مترو قرار دادند. سرانجام روز 23آذرماه، مأموران حراست بیمارستان شهید رجایی تهران با پلیس تماس گرفتند و گفتند که متهم تحت تعقیب در این بیمارستان مشاهده شده است.

به این ترتیب تیمی از کارآگاهان راهی آنجا شدند و سارق حرفه‌ای قبل از خروج از بیمارستان دستگیر شد. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: با دستگیری متهم مشخص شد که اسم واقعی او رضا است و وی در بازجویی‌ها به سرقت از ده‌ها دختر دم‌بخت با این شگرد اعتراف کرد. وی افزود: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از او به پایگاه سوم آگاهی در خیابان خرمشهر مراجعه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید