• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 2001
+
-

قاتل سریالی تهران به دار مجازات آویخته شد

متهم در سال 76 و پس از قتل 5نفر ازسوی پلیس دستگیر و مدتی بعد در دادگاه به 5بار قصاص محکوم شده بود

قاتل سریالی تهران به دار مجازات آویخته شد

قاتل سریالی تهران که از سال74 تا 76، 3زن و 2مرد را در پایتخت به قتل رسانده بود، در محوطه زندان رجایی‌شهر به دار آویخته شد. این مرد که قدیر نام داشت، در سال76 زمانی که 25سال داشت توسط پلیس دستگیر شد و در آستانه 45سالگی به سزای اعمالش رسید.

نخستین جنایتی که او مرتکب شد، قتل مادر و دختری در نوروز سال74 بود. در آن زمان وقتی جسد مادر و دختری در آپارتمانشان در شرق تهران کشف شد، تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل جنایت شروع شد و کارآگاهان حدس می‌زدند که جنایت توسط فردی آشنا صورت گرفته است، چرا که قفل‌در سالم بود و هیچ آثاری از درگیری در محل جنایت به چشم نمی‌خورد.

مادر و دختر با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند اما تحقیقات کارآگاهان برای کشف راز این جنایت تا مدت‌ها بی‌نتیجه ماند. یک سال بعد، یعنی در فروردین سال75 زن جوانی به نام سحر در یکی از باغ‌های غرب تهران به قتل رسید. قتل این زن شباهت بسیاری با قتل مادر و دختر داشت و هر 3نفر به یک شیوه از پا در آمده بودند.

کارآگاهان از همان زمان احتمال دادند که قتل این 3زن با هم ارتباط دارد اما باز هم ردی از قاتل به‌دست نیامد. یک سال بعد قاتل سریالی چهارمین جنایتش را رقم زد و این بار و در اردیبهشت سال76 مردی را به قتل رساند. جسد این مرد در آب‌انبار مخروبه‌ خانه‌اش در جنوب تهران کشف شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که وی با شیک گلوله به قتل رسیده است.

کارآگاهان متوجه شدند که این جنایت با انگیزه سرقت رخ داده و قاتل دست به سرقت از خانه مقتول زده است. با این حال باز هم ردی از قاتل به‌دست نیامد تا اینکه مدتی بعد مردی با شلیک گلوله در محله پامنار به قتل رسید. پس از پنجمین جنایت بود که مأموران در نهایت ردی از قاتل سریالی به‌دست آوردند و او را به‌صورت اتفاقی در خانه‌ای مخروبه در منطقه مولوی دستگیر کردند.

این جوان 25ساله در همان بازجویی‌های اولیه به ارتکاب 5جنایت اعتراف کرد و گفت: 2سالی بود که با مادر و دختری در شرق تهران دوست بودم و به خانه‌شان رفت‌وآمد داشتم. مادر اصرار داشت که با دخترش ازدواج کنم اما من زیر بار نرفتم. بر سر این موضوع با وی درگیر شدم. من هم عصبانی شدم و با چاقویی که داخل جیبم بود او را به قتل رساندم. از آنجا که دخترش شاهد جنایت بود، وی را نیز به قتل رساندم و پس از سرقت طلاها و اموال قیمتی از آنجا فرار کردم.

قدیر درخصوص جنایت بعدی خود گفت: با سحر(مقتول) دوست بودم و روزی که پیش او رفتم، متوجه شدم که در کیفش طلا و جواهر دارد. آن روز دوستم نیز همراهم بود. برای همین به قصد سرقت، سحر را به داخل باغی کشاندم. دوستم، دست و پای سحر را گرفت و من هم با چاقو به او ضربه زدم. جسد وی را کنار جوی آب رها کرده و طلاها و پول‌ها را هم با دوستم تقسیم کردیم.

وی درخصوص قتل چهارم خود گفت: من و دوستانم نقشه سرقت از خانه‌ای را که از چند روز قبل زاغ آنجا را زده بودیم، کشیده بودیم. شب حادثه با تصور اینکه خانه خالی است، 4 نفری وارد آنجا شدیم اما به محض ورود متوجه شدیم که حدس‌مان اشتباه بوده است. صاحبخانه داخل منزل بود و به همین دلیل مجبور شدم با اسلحه شکاری که از قبل تهیه کرده بودم، او را به قتل برسانم. پس از قتل هم جسد را به درون آب‌انبار مخروبه که داخل خانه بود، بردیم و رهایش کردیم.

انگیزه قدیر از قتل پنجم، سرقت نبود و او درخصوص جزئیات آن گفت: تیرماه سال76 از کوچه‌ای در منطقه پامنار رد می‌شدم که دیدم مقتول برای زنی مزاحمت ایجاد کرده و به او متلک پرانده بود. به او تذکر دادم و با هم درگیر شدیم. برای همین از شدت عصبانیت اسلحه‌ای که همراهم بود را به سمتش نشانه گرفتم و او را به قتل رساندم.

به گزارش همشهری، پس از تکمیل پرونده،  در سال77 برای قاتل سریالی و همدستانش قرار صادر شد. مدتی بعد قدیر در دادگاه به اتهام قتل 5 نفر به 5 بار قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات شعبه25 دیوان‌عالی کشور رسید. پس از آن پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و با دستور دکتر شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران مقدمات اجرای حکم این قاتل سریالی فراهم و او چند روز قبل در محوطه زندان رجایی‌شهر و  پس‌از سپری‌شدن22سال از ارتکاب جنایت، به دار مجازات آویخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید