• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 1995
+
-

دستگیری اعضای باند هک سیستم بانکی

اعضای یک باند تبهکاری با ترفندی پیچیده بخشی از سیستم بانکی کشور را هک کرده و قصد سرقت هزاران میلیارد ریال از سپرده‌های یکی از بانک‌های دولتی را داشتند اما عملیات ویژه مأموران آنها را در اجرای کامل نقشه‌شان ناکام گذاشت.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این‌باره گفت: با رصد اطلاعاتی توسط اداره کل اطلاعات، اعضای یک باند بزرگ که با جعل و هک سیستم بانکی کشور قصد انتقال هزاران میلیارد ریال به حساب‌های شخصی خود را داشتند دستگیر شدند و به این ترتیب از سرقت منابع مالی و عمومی کشور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: اعضای این باند اهل استان کرمان نیستند اما با تاسیس شرکتی با پوشش بازرگانی ابتدا در عملیاتی پیچیده هزاران میلیارد ریال از سپرده‌های متمرکز یکی از بانک‌های دولتی را خارج و برای ردگم‌کردن از طریق شعبه‌ای در یکی از شهرهای شمالی به بانک سومی در استان کرمان منتقل کردند. آنها در مرحله چهارم نقشه‌شان پول‌ها را به حساب‌های شخصی‌شان منتقل کرده و قصد برداشت داشتند اما با اقدامات منسجم سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان از جابه‌جایی و انتقال پول‌ها جلوگیری شد.

سالاری در ادامه گفت: با شناسایی اعضای این باند، 13نفر از آنها ازجمله طراح اصلی در چندین عملیات همزمان در 7‌استان کشور توسط مأموران اداره کل اطلاعات دستگیر شدند. درمجموع با عملیات ویژه همه پول‌ها به بیت‌المال برگشت داده شد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید