• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 200987
+
-

مهر تأیید بر حکم متهمان پرونده شهید عجمیان

پیگیری
مهر تأیید بر حکم متهمان پرونده شهید عجمیان

قضات دیوان‌عالی کشور رأی متهمان پرونده شهادت شهید روح‌الله عجمیان را تأیید کردند تا 8متهم این پرونده به تحمل حبس از 3 تا 15سال محکوم شوند.
به‌گزارش همشهری، روز 12آبان‌ماه سال1401 در جریان درگیری‌های خیابانی در کمال شهر کرج، روح‌الله عجمیان از بسیجیان کرج به شهادت رسید. تصاویری که از لحظه شهادت این شهید در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، تلخ و متاثر‌کننده بود و از همان روز تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت هولناک آغاز شد.
مدتی بعد تعدادی از افرادی که در این جنایت دست داشتند، دستگیر شدند و در نهایت پرونده اتهامی 10نفر از آنها به دادگاه انقلاب اسلامی البرز فرستاده شد. اتهام این افراد محاربه بود که با رأی دادگاه 2نفر از متهمان به نام‌های محمدمهدی کرمی و محمد حسینی به اعدام محکوم شدند که با تأیید حکم‌شان در دیوان‌عالی کشور روز 17دی‌ماه سال گذشته مجازات شدند.
با وجود اجرای این حکم، بخشی از رأی دادگاه در دیوان‌عالی کشور نقض شد. به این ترتیب متهمان بار دیگر در دادگاه انقلاب محاکمه شدند و این بار هر کدام به تحمل حبس از 3 تا 15‌سال محکوم شدند و این رأی در دیوان‌عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.
حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اعلام تأیید احکام شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در پرونده شهید عجمیان گفت: در این رأی حمید قره‌حسنلو به ۱۵سال حبس نفی بلد و رضا آریا، حسین محمدی و مهدی محمدی هر کدام به ۱۰سال حبس نفی بلد محکوم شدند. همچنین محمد امین اخلاقی، ‌امین مهدی شکراللهی و فرزانه قره‌حسنلو نیز هرکدام به 5سال حبس نفی بلد و علی معظمی گودرزی نیز به 3سال حبس نفی بلد محکوم شدند.
او در ادامه گفت:‌ اتهام متهمان این پرونده قتل عمد نبود، بلکه حسب مورد به افساد فی‌الارض و محاربه متهم شده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید