• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 200991
+
-

کشف نامه‌ای عجیب در جیب یک مامور شهید

تقویم حوادث
کشف نامه‌ای عجیب در جیب یک مامور شهید

40سـال پــیش پیدا شدن پیکر 2نفر از مأموران کمیته انقلاب اسلامی پرده از راز یک باند قاچاق مواد‌مخدر برداشت، چرا که در جیب یکی از آنها نامه‌ای پیدا شد که اسرار این جنایت را فاش می‌کرد. روزنامه اطلاعات در 2شهریور سال1362 (40سال پیش در چنین روزی) درباره این حادثه نوشت:‌ 2نفر از مأموران کمیته انقلاب اسلامی نورآباد که در زمینه تعقیب و مراقبت قاچاقچیان فعالیت می‌کردند به طرز فجیعی توسط سوداگران مرگ به شهادت رسیدند. عده‌ای قاچاقچی، این دو شهید را به‌نام‌های حسین قاسمی و طهماس‌خان عبدلی به شهادت رسانده و پیکرهای آنان را در کوه‌های «تنگ‌تری» پنهان کردند که بعد از گذشت چند روز مامورین گروهان ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی نورآباد اجساد آنان را به‌دست آوردند.
در این رابطه ستوان یکم احمد گراوند فرمانده گروهان ژاندارمری نورآباد گفت: این دو شهید در ارتباط با دستگیری قاچاقچیان فعالیت داشتند و به همین علت از سوی آنها تهدید شده بودند تا اینکه خبر رسید اجساد پاک آنان در زیریک تخته سنگ در کوه‌های «تنگ‌تری» دیده شده است.
ماموران به محض شنیدن خبر فورا به محل عزیمت کرده و تحقیقات مقدماتی را آغاز کردند. در بازرسی از لباس یکی از شهدا و در جیب او ‌نامه‌ای به‌دست آمد. وی در آن نوشته بود که چون در رابطه با دستگیری 42قاچاقچی و کشف ۶کیلو تریاک از آنان وهمچنین دستگیری قاتل برادر یک پاسدار شهید همکاری داشته از سوی 2نفر به‌نام‌های علی‌اصغر و حسین تهدید به مرگ شده است.
گراوند ادامه داد: به محض به‌دست آوردن این نامه مأموران به سمت قریه بادام‌شیرین واقع در ۳کیلومتری نورآباد حرکت کردند و در زاغه‌های پرپیچ‌وخم قریه مذکور موفق به دستگیری علی‌اصغر شدند. در این محل فرد مظنون دیگری به‌نام خسرو نیز بازداشت شد که پس از بازجویی اعتراف کرد مقداری تریاک برای علی‌اصغر حمل کرده است و تحقیقات جهت شناسایی سایر افراد باند قاچاقچیان ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید