• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200870
+
-

بی‌خیال پاریس و لندن!

وقتی صحبت از گردشگری در اروپا می‌شود، برخی نام‌های قدیمی مثل پاریس و لندن به ذهن می‌آیند اما چه بسا وضعیت به‌زودی تغییر کند و شهرهای جدیدی جای مقاصد معروف را بگیرند. بسیاری از گردشگران، تجربه‌های بی‌نظیری در شهرهایی کمتر شناخته‌شده داشته‌اند و حالا تجربیات آنها برای این شهرها شهرتی به هم زده است. در کنار تجربه‌های بی‌نظیر و غافلگیرکننده در این شهرها، این مسئله که مقاصد کلاسیک به‌خاطر شلوغی و پایین بودن کیفیت خدمات توی ذوق می‌زنند هم به معروف شدن شهرهای گمنام کمک کرده است. از لوبلیانا در اسلوونی گرفته تا پورتو در پرتغال. برخی از این مقاصد جدید گردشگری در اروپا که اخیرا سر زبان‌ها افتاده‌اند اینها هستند:

لوبلیانا، اسلوونی؛ شهر زیر پا
یکی از کوچک ترین پایتخت‌های اروپایی، از بزرگ‌ترین مسیرهای پیاده‌گردی به شمار می‌رود. در واقع تمام شهر را می‌توان پیاده گشت و فضا چنان دوستانه و لذتبخش است که این پیاده‌روی می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در کشوری آرام و سرسبز باشد. علاوه بر زنده بودن فضاهای عمومی حتی در زمستان‌ها، غذاهای عالی و چشم‌اندازهای طبیعی هم از جذابیت‌های این مقصد نویافته گردشگری است.

پلوودیف، بلغارستان؛ لذت سفر در تاریخ
پلوودیف یک شهر ایده‌آل اروپایی است. این شهر دوستدار پیاده‌ها، پر از کافه، رستوران و پارک است و ارتباط ریلی معرکه‌ای با دیگر شهرهای بلغارستان و اروپا دارد. این شهر، تاسیساتی دارد که قدمت آنها به 6هزار سال قبل می‌رسد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپاست. برخی از جاذبه‌های باستانی، ازجمله میدان نمایش متعلق به دوره رومی‌ها، به طرز شگفت‌انگیزی سالم حفظ شده‌اند.

پورتو، پرتغال؛ جانشین آرام لیسبون
لیسبون نه فقط در پرتغال که در سراسر اروپا یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری است اما کسی که همان حس و حال را در فضایی آرام‌تر بخواهد، می‌تواند سری به پورتو بزند. این شهر روی تپه‌هایی مشرف به رودخانه ساخته شده و معماری و غذاهای معرکه‌اش، آن را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است. فضای شهر، دوستانه و پیاده‌روی در آن بسیار لذتبخش است.

ویلنیوس، لیتوانی؛ شهر مردم مهربان
پایتخت لیتوانی پر از مردم بومی مهربان و زیبا است. هر کس به این شهر رفته، تحت‌تأثیر مهربانی مردمش قرار گرفته است. این شهر 50سال تحت تسلط حکومت شوروی بوده و حالا چند یادمان و موزه مربوط به آن دوران، از جذابیت‌های شهر به شمار می‌روند. بساط غذای ارزان و متنوع در شهر برپاست و در بخشی از آن  که منطقه‌ای خودمختار خوانده می‌شود، هنرمندان برای خود قلمروی از کارهای هنری و کافه تشکیل داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید