• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200786
+
-

نکته بازی/نفر بعدی مهرداد است؟

باشگاه استقلال در این پنجره تابستانی برخی سیاست‌های نقل‌وانتقالاتی را در پیش گرفت که برای همه تیم‌های جهان می‌تواند الگو باشد. به‌عنوان مثال آبی‌ها به نخستین تیمی تبدیل شدند که از لیست مازاد خودشان خرید می‌کنند. مثلا اسم حسین حسینی یا سعید مهری و آرمان رمضانی بین خروجی‌ها قرار گرفت، بعد دوستان فکر کردند خب چه کاری است؛ حالا که ما با هم آشنا هستیم و بازیکن جدید هم نتوانستیم بگیریم، برگردید دوباره بازی کنید! دیگر تاکتیک منحصربه‌فرد آبی‌ها هم فروش بازیکنانی بود که می‌خریدند. این اتفاق ابتدا برای منتظر محمد رخ داد؛ خرید جدید آبی‌ها که به‌صورت قرضی به مس رفسنجان پیوست. بعد هم نوبت به آریا برزگر رسید که به شکل قطعی به نساجی مازندران برود. آقا مهرداد محمدی را هم بفروشید که کلا خیال‌مان راحت شود دیگر!

بدنسازی را که نپیچاندی؟
بعد از کلی پیچ‌وخم، بالاخره تکلیف یاسین سلمانی هم مشخص شد و این بازیکن به پرسپولیس پیوست. این انتقالی بود که انتظار می‌رفت مثلا 2ماه پیش صورت بگیرد اما سلمانی نرمش نشان نداد و تمایلات دیگری داشت. او حتی همین اواخر در مصاحبه‌ای از علاقه‌اش به بازی در تیم‌های خارجی سخن گفته و تأکید کرده بود: «یکی از تفکراتم این است که لژیونر شوم و امیدوارم در سن پایین به این موفقیت دست پیدا کنم تا سال‌های سال در تیم ملی بازی کنم.» خیلی زود اما دیدیم که تفکر اصلی یاسین جان منتفی شد و او به جمع سرخپوشان پیوست. حالا اینکه چقدرش مربوط به ناز کردن او می‌شده معلوم نیست اما امیدواریم هدف این بازیکن از تأخیر در عقد قرارداد، پیچاندن تمرینات دشوار بدنسازی نبوده باشد!

جنگ‌های پوستری
هرچه جلوتر می‌رویم نه‌تنها هوای فوتبال ایران پاک‌تر نمی‌شود، بلکه به‌واسطه رشد فناوری و افزایش جنبه‌های تزیینی در این رشته ورزشی، شاهد وقوع مناقشات جدیدتری هم هستیم. مثلا 20سال پیش هیچ‌کس نمی‌دانست پوستر قبل از بازی یعنی چه، اما امروز باشگاه‌ها با کار گرافیکی، قبل از هر بازی یک پوستر مخصوص تهیه می‌کنند که اغلب اوقات هم حاشیه‌ساز می‌شود. مثلا استفاده تیم‌ها از تصویر بازیکنان سابق تیم مقابل، همیشه پای ثابت حاشیه‌هاست. دستکاری لوگو هم زیاد داریم؛ مثلا باشگاه تراکتور پیش از بازی با پرسپولیس ستاره لوگوی تیم تهرانی را حذف کرد که کلی حاشیه‌ساز شد. حالا هم استقلالی‌ها در پوستر پیش‌بازی دیدار با سپاهان، پرچم خودشان را روی سی‌وسه پل انداخته‌اند که کلی دردسر درست کرده. لااقل کاش کیفیت فنی مسابقات هم به‌اندازه همین جنگ‌های پوستری بود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید