• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200783
+
-

روسو«بری»!

در مورد سردار آزمون که در دو راهی صعود و سقوط قرار گرفته است

چهره روز
روسو«بری»!

به‌طور کلی حضور سردار آزمون در لورکوزن آنقدرها که انتظار می‌رفت موفقیت‌آمیز نبوده است. او کم بازی کرد و کمتر گل زد. در یک فصل‌ونیمی که از حضور سردار در بوندس‌لیگا می‌گذرد، این مهاجم ایرانی در همه مسابقات 44بازی برای لورکوزن انجام داده که در خیلی از آنها هم به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته است. آزمون در این تعداد بازی فقط موفق به زدن 5گل شد که طبیعتا با هیچ متر و معیاری نمی‌تواند یک کارنامه موفق قلمداد شود. مشکل دیگر سردار در این مدت آن بوده که او مدام مصدوم شده و مسابقات زیادی را از دست داده است. تازه‌ترین آسیب‌دیدگی آزمون هم مربوط به همین بازه زمانی پیش از شروع فصل جدید بود که باعث شد او آغاز مسابقات را از دست بدهد. لورکوزن در حالی در هفته نخست بوندس‌لیگا با نتیجه 3 بر 2 لایپزیش را شکست داد که نام آزمون در فهرست قرار نگرفته بود. طبیعتا این مصدومیت‌های پیاپی برای یک بازیکن، نقطه منفی محسوب می‌شود.
در چنین فضایی، عمده شایعات نقل‌وانتقالاتی پیرامون سردار، مربوط به حضور احتمالی او در لیگ روسیه و بازگشتش به روستوف می‌شد. این شایعه بسیار پرتکرار بوده و کادرفنی و مدیریتی باشگاه روسی هم واکنش‌های ضد‌و نقیضی نسبت به آن نشان داده‌اند. منتقدان اما به‌طور طبیعی مخالف حضور سردار در روستوف هستند، چرا که این از هر جهت یک بازگشت به عقب کامل محسوب می‌شود. 10سال طول کشید تا سردار از لیگ روسیه دل بکند و حالا غم‌انگیز خواهد بود اگر او به همین سرعت به جایگاه سابقش برگردد؛ آن هم در شرایطی که فوتبال روسیه با جنگ و تحریم دست و پنجه نرم می‌کند.
البته اگر این طرف بام شایعه سقوط سردار را داریم، آن طرف بام هم داستان جدیدی از احتمال «صعود» حرفه‌ای این بازیکن مطرح شده؛ اینکه ممکن است میلان ایتالیا بعد از قطع امید از جذب مهدی طارمی، آزمون را جذب کند. دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، خبرها حول این است که میلان با سردار به توافق شخصی رسیده و فقط موافقت لورکوزن مانده است؛ انتقالی که اگر انجام شود، برای مخاطبان ایرانی هیجان‌انگیز خواهد بود و فوتبال کشور را در یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال جهان صاحب یک نماینده خواهد کرد. چه بهتر که به روسونری بری!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید