• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 30 مرداد 1402
کد مطلب : 200715
+
-

محله‌گردی عضو شورای شهر این‌بار در علی‌آباد

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران روز گذشته در صحن شورا گزارش محله‌گردی‌ خود را از محله «علی‌آباد جنوبی» قرائت کرد. او‌ گفت: محله علی‌آباد از نظر سرانه‌های فضای سبز به ‌نظر خوب است و حدود 13متر سرانه فضای سبز ناحیه و محله است و 7‌بوستان دارد؛ ولی بوستان‌های محله مثل اکثر بوستان‌های محله‌هایی که تاکنون رفتم بنا به دلایلی مردم نمی‌توانند از آنها خوب استفاده کنند که یکی از آن دلایل، وجود دکل‌های فشار برق است و برخی‌ها در ورود به این بوستان‌ها احتیاط می‌کنند و می‌گویند این دکل‌ها برای سلامتی‌شان ضرر دارد. دلیل دومی که از بوستان‌های خوب این محله مثل بوستان پهلوانان یا بازیافت سابق، مردم خوب نمی‌توانند استفاده کنند، به‌دلیل اتراق و پرسه معتادین متجاهر و کارتن‌خواب‌ها و نبود امنیت است.
او ادامه داد: در حوزه سرانه آموزشی، محله تعدادی مدرسه خوب دارد ولی 2‌دبیرستان بزرگ با ظرفیت 1600دانش‌آموز 2‌سال است که توقیف و از آموزش و پرورش خلع ید شده و مأمن و پناهگاه معتادان و کارتن‌خواب‌ها شده که همه پنجره‌هایش را جدا کرده و برده‌اند و داخل ساختمان پر از نخاله، زباله و وسایلی است که شب‌ها با خود به آنجا می‌برند.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه در زمینه نگهداشت، وضعیت مناسب نیست، گفت: البته عوامل شهرداری و کارکنان ناحیه زحمت می‌کشند. بحث نظافت شهر چرخه معیوبی پیدا کرده است؛ مثل سطل‌های زباله مستهلک و رها شده، انباشت زباله در اطراف مخازن، آلوده بودن مخازن، شیرابه‌های اطراف مخازن و جولان موش‌ها در سطح جوی‌ها.
امانی اضافه کرد: 2 شهرک در آنجا معضل دارند که یکی مجتمع مسکونی آسمان است و یک زمین رها شده کنار شهرک آسمان که شهرداری دوره قبل دور آن را دیوار کشیده، اما حالا به مخزن زباله و شب‌ها هم به محل تردد و اتراق معتادین تبدیل شده است. دیگری شهرک کوکاکولاست که مردم در این مجتمع 4هزار مترمربع فضای سبز ساختند، ولی حالا می‌گویند نه آب داریم که آب بدهیم و نه نیروی متخصص داریم؛ شهرداری هم می‌گوید شما مجتمع هستید و نمی‌توانم به شما کمک کنم.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: کلینیک سلیم در آنجا ساخته شده اما به‌قدری مراجعه‌کننده دارد که کلینیک پیاده‌رو را محل نصب صندلی کرده و باید شهرداری منطقه، هم برای ساماندهی کلینیک و هم اطراف آن برنامه‌ای پیش‌بینی کند.
او با اشاره به محله‌ای به نام فهیم‌آباد در علی‌آباد جنوبی گفت: در دوره گذشته املاک مردم در این منطقه تملک شده و قرار بوده شهرداری در آنجا طرحی اجرا کند که طرح کان‌لم‌یکن شده، اما املاک مردم از طرح خارج نشده و بعضی از این املاک که خریداری شده، تخریب شده و محل ناامن و تبدیل به یک فضای بی‌دفاع شهری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید