• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200274
+
-

وزارت نفت در برابر شایعات بنزینی

«برای صدمین‌بار تکرار می‌کنیم که بنزین گران نمی‌شود.» این تازه‌ترین واکنش تکراری مرد شماره یک وزارت نفت است. کار مدیران وزارت نفت این روزها شده رد شایعات بنزینی در شبکه‌های اجتماعی و اطمینان دادن به مردم که نگران نباشید، نه قرار است بنزین گران شود و نه سهمیه‌ها کم. با این حال دردسر اصلی این روزهای شهروندان به‌ویژه در کلانشهر تهران، شده صف‌های طولانی در برابر جایگاه‌های سوخت. داستان چیست؟ روایت رسمی وزارت نفت این است که اینها همه شایعه است.
به گزارش همشهری، جواد اوجی، وزیر نفت دیروز در حیاط هیأت دولت رو در روی خبرنگاران تأکید کرد: کارت سوخت در همه جایگاه‌ها امکان استفاده دارد و هر فردی ۶۰لیتر طبق مصوبه سابق با قیمت هزار و ۵۰۰تومان و ۱۵۰لیتر با قیمت ۳هزارتومان می‌تواند استفاده کند و مازاد بر آن از طریق کارت سوخت جایگاه‌ها امکان بهره‌برداری وجود دارد.
او درباره حواشی که درباره افزایش قیمت بنزین در روز‌های گذشته مطرح شده است، توضیح داد: پیش از این بنده و همکارانم در شرکت پالایش پخش مصاحبه کردیم و برای صدمین بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

دلیل شلوغی پمپ بنزین‌ها
اما علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درخصوص دلیل شلوغی پمپ بنزین‌ها و کاهش کارت‌های سوخت در جایگاه‌های سوخت گفت: در ارتباط با توزیع فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت به میزان مناسب براساس برنامه تدارکاتی میزان فرآورده به جایگاه‌ها عرضه می‌شود. در حال حاضر هم جایگاه‌ها به میزان مناسب سوخت دارند و میزان ذخیره هم مناسب است.
 او با بیان اینکه کمبود سوخت نداریم و مردم به شایعات توجهی نکنند افزود: اطمینان خاطر به مردم می‌دهیم که بنزین به میزان کافی در جایگاه‌ها و انبارهای نفت وجود دارد و تمام شایعات مطرح شده درخصوص بنزین را رد می‌کنیم.
او با بیان اینکه هیچ تغییری در سهمیه سوخت افراد ایجاد نشده تأکید کرد: کارت‌های اضطراری فقط برای شرایط اضطرار است تا مردم اگر سهمیه خود را به پایان رساندند یا کارت خود را فراموش کردند از این کارت‌ها استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید