• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200097
+
-

دنبال بردن سپاهان هستیم

محمد ربیعی: نیاز به 4پنجره نقل‌وانتقالاتی داریم تا ذوب‌آهن را دوباره به جمع بالانشین‌ها برسانیم

دنبال بردن سپاهان هستیم

امیرحسین اعظمی

تقابل ذوب‌آهن و ملوان یکی از بازی‌های حساس هفته اول لیگ برتر بود؛ مسابقه‌ای که گاندوها در برابر مهدی تارتار، سرمربی سابق خود قرار گرفتند و در نهایت با گرفتن 3امتیاز، انزلی را ترک کردند. حالا شاگردان محمد ربیعی آماده بازی با سپاهان می‌شوند؛ تیمی که در بازی قبلی تراکتور را با 3گل در هم کوبید. با این حال، ربیعی و بازیکنان ذوب‌آهن امیدوارند که از این بازی خانگی امتیاز بگیرند. ربیعی در مورد وضعیت فعلی ذوب‌آهن، بازی با سپاهان و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

   پیروزی در انزلی بهترین اتفاق ممکن برای شما در هفته اول بود. در مورد این بازی صحبت می‌کنید؟
این بازی از لحاظ انرژی و تلاشی که بازیکنان کردند، برای ما خوب بود و خوشبختانه 3امتیاز مهم گرفتیم ولی بازی از لحاظ فنی شرایط خوبی نداشت و دلیلش چمن نامطلوب ورزشگاه بود. ما در ابتدای سال با مس رفسنجان در همین زمین بازی کردیم که خوب بود ولی بعد از چند‌ماه با یک زمین نامطلوب روبه‌رو شدیم که در بازی هر دو تیم تأثیر گذاشت و این مسابقه از روال طبیعی خودش خارج شد. ملوان هم تیم خوبی است و برای آقای تارتار در این تیم آرزوی موفقیت دارم.

   در مورد بازی با سپاهان چه نظری دارید؟
سپاهان در این فصل کامل‌تر از چند سال اخیر است و ثبات خوبی دارد. ما بازی سختی داریم و می‌دانیم با چه تیمی روبه‌رو خواهیم شد. سپاهان نه یک تیم، بلکه 2تیم خوب دارد و بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم هم کیفیت بالایی دارند. هدف آنها قهرمانی است و گفتم که بازی آسانی نداریم ولی ما هم تلاش می‌کنیم تا کیفیت خوبی از خودمان نشان دهیم و نتیجه خوبی بگیریم.

   در برابر تیم پرمهره سپاهان که با تیم شما قابل قیاس نیست، برای گرفتن مساوی به زمین می‌روید؟
من اعتقادی به دفاع صرف ندارم و هدف‌مان این است که بهترین نتیجه ممکن را بگیریم؛ یعنی گرفتن 3امتیاز. ما به‌موقع دفاع و حمله می‌کنیم و هر دو مورد برایمان مهم است که بتوانیم در این دو بخش، بهترین کیفیت ممکن را داشته باشیم.

   ذوب‌آهن چه زمانی می‌تواند دوباره به جمع بالانشین‌ها اضافه شود؟
در این زمینه نیاز به صبوری داریم. ما طبق آمار دومین تیم جوان لیگ هستیم. من و خیلی از بازیکنان برای شناخت از هم به زمان نیاز داریم و باید زمان بگذرد تا من هم به‌عنوان سرمربی، تفکرات و تاکتیک‌های موردنظرم را در تیم پیاده کنم. ما با تفکر و باور جدیدی جلو می‌رویم و سعی می‌کنیم خیلی زود در مسیر پیشرفت قرار بگیریم، اما ذوب‌آهن برای بازگشت به جایگاه گذشته و روزهای اوج خودش، نیاز به 3سال زمان دارد. ذوب‌آهن نیاز به 4پنجره نقل‌و‌انتقالاتی دیگر دارد تا بتواند یک تیم خوب را برای حضور در جمع بالانشین‌های لیگ درست کند.

   پارسال 2بار روبه‌روی ژوزه مورایس قرار گرفتید. در مورد این مربی چه نظری دارید؟
مورایس مربی خوبی است و البته سپاهان هم تیمی خوب و پرمهره است. سپاهان با محرم نویدکیا هم نتایج خوبی گرفت و در این چند سال ثبات داشته است. آنها نسبت به فصل پیش فقط 2‌تغییر در ترکیب ثابت داشتند که رضا اسدی و رضا شکاری به‌عنوان 2ملی‌پوش به ترکیب اصلی سپاهان اضافه شدند.

   به‌نظر شما لیگ امسال کیفیت فنی خوبی خواهد داشت؟
از حالا نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم و باید زمان سپری شود. باید دید کاهش سهمیه بازیکن بزرگسال به کیفیت لیگ کمک خواهد کرد یا به تولید بازیکن. وقتی از بازیکنان جوان یا زیر 23سال استفاده می‌کنید، ممکن است خیلی زود جواب مثبت ندهد چون این جوان‌ها هم باید آزمون و خطا را پشت سر بگذارند.
 
   شرایط کامیابی‌نیا چطور است؟
او مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد و فعلا شرایط همراهی تیم را ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید