• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200086
+
-

دستکش‌هایی برای نیمکت

اغلب دروازه‌بان‌های خارجی پرسپولیس جایی در ترکیب اصلی این تیم نداشته‌اند

به‌نظر می‌رسد که پرسپولیس با دروازه‌بان ذخیره مدنظر خود به توافق نهایی دست یافته و او به‌زودی برای همراهی سرخپوشان وارد تهران خواهد شد. نام این سنگربان برزیلی که فقط 19سال دارد، هلیو میگوئل است که «ننکا» صدایش می‌کنند.
 او در حالی به ایران می‌آید که لیست بازیکنان بالای 23سال سرخپوشان جا نداشت. یحیی گل‌محمدی در این مدت خیلی تلاش کرد یک گلر جوان ایرانی بگیرد اما موفق نشد. او روی خالدآبادی هوادار نظر داشت که این سنگربان در نهایت به استقلال پیوست. سرمربی پرسپولیس هم راضی نشد از هیچ دروازه‌بان ایرانی دیگری به‌عنوان رزرو بیرانوند استفاده کند. به این ترتیب سراغ گزینه برزیلی رفت و مقدمات حضور ننکا در جمع سرخپوشان فراهم شد؛ گلری که می‌داند و می‌دانیم به‌عنوان سنگربان ذخیره به پرسپولیس می‌آید و شاید حتی تا پایان فصل یک‌بار هم به زمین نرود!
نیمکت‌نشینی اما سرنوشت محتوم اغلب گلرهای خارجی در تاریخ پرسپولیس بوده است. ساشا ایلیچ نخستین سنگربان وارداتی سرخ‌ها بود که در لیگ سوم به ایران آمد. او البته بازی می‌کرد اما شهرتش به‌خاطر گل‌های بسیار زیبا و عجیبی بود که دریافت می‌کرد؛ از گل عباس آقایی با پیراهن پاس تا 2گلی که علی سامره و محمود فکری در دربی رفت به این سنگربان زدند. پس از آن یان نیکولوسکی سرخپوش شد که اصلا بازی به او نرسید. اوایل دهه 90نوبت به آسمیر آودوکیچ رسید که به پرسپولیس بیاید.
حضور این سنگربان مقارن بود با ممنوعیت عجیب استفاده از گلر خارجی در لیگ ایران. در نتیجه او که کیفیت بالایی هم داشت، فقط در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رفت و خیلی هم خوب کار می‌کرد.
نیلسون نفر بعدی بود که او هم مثل ایلیچ در دسته فیکس‌ها قرار می‌گیرد. این سنگربان برزیلی در فصول سیزدهم و چهاردهم از دروازه پرسپولیس محافظت کرد و با وجود نمایش‌های خوبش با این تیم جامی نگرفت. لوبانف ازبک در لیگ پانزدهم به قصد فیکس شدن آمد اما به قدری پرفراز و نشیب کار کرد که به نیمکت دوخته شد. نفر آخر را هم که همه می‌شناسید؛ بوژیدار رادوشوویچ، گلر همیشه نیمکت‌نشینی که محمدحسن انصاری‌فرد با او قرارداد سخاوتمندانه 3ساله بست و پرسپولیس را بیچاره کرد. ننکا، هفتمین دروازه‌بان خارجی پرسپولیس است. نیمکت را برایش گرم کنید!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید