• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200084
+
-

نکته بازی/ بازتعریف مفاهیم

پیمان بابایی، بازیکن استقلال در حمایت از نکونام گفته: «آقا جواد مردانگی کرد که در این شرایط هدایت استقلال را برعهده گرفت.» البته تردیدی نیست که آبی‌پوشان وضعیت خوبی ندارند و حتما جواد نکونام هم کار سختی پیش‌رو خواهد داشت اما به‌طور کلی انگار فوتبال ایران نیاز به بازتعریف مفاهیم دارد. طوری در مورد مردانگی و فداکاری نکونام برای قبول هدایت استقلال صحبت می‌شود که انگار اگر او نبود، این تیم روی زمین می‌ماند و هیچ‌کس دیگری به نیمکت آبی‌ها نزدیک هم نمی‌شد. پیش از این هم مهدی تاج، رئیس برازنده و باکفایت فدراسیون فوتبال هنگام انتخاب کادرفنی برای تیم ملی گفته بود: «هر کسی که در این شرایط هدایت تیم ملی را قبول کند ایثار کرده است.» نزنید از این حرف‌ها؛ خیلی‌ها آرزوی نشستن روی نیمکت این تیم‌ها را دارند، استادان عزیز!

ابر و باد و مه و خورشید و فلک...
یکی از انتقادهایی که معمولا از یحیی گل‌محمدی به عمل می‌آید این است که او اهل جوانگرایی نیست و اگرچه نتایج خوبی روی نیمکت پرسپولیس به‌دست آورده اما میانگین سنی این تیم را بالا برده و پدیده جدی و مهمی هم معرفی نکرده است. ضمن تأکید بر اینکه چنین انتقادی کاملا به گل‌محمدی وارد است، به‌نظر می‌رسد گاهی هم ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار هستند تا یحیی رو به استفاده از جوانان نیاورد. گواه این داستان هم مصدومیت شدید 2بازیکن جوان پرسپولیس، در همین ابتدای فصل بوده است. علیرضا خدادادی که حضور نسبتا درخشانی در مسابقات پیش‌فصل داشت مشکوک به پارگی رباط صلیبی است و حالا خبر می‌رسد علیرضا عنایت‌زاده، دیگر بازیکن جوان پرسپولیس نیز به سرنوشت مشابهی دچار شده است.

بیچاره آنهایی که زیرساخت نمی‌خواهند!
حضور تدریجی تماشاگران زن در مسابقات لیگ ادامه دارد. پس از آنکه هفته اول دیدار 2تیم گل‌گهر و فولاد با حضور شماری از زنان سیرجانی برگزار شد، این هفته هم در دیدار 2تیم آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان شاهد وقوع این اتفاق بودیم. پیش از این زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید در مورد اینکه شاید برخی تماشاگران زن در تبریز هم فرصت حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقه تراکتور و پرسپولیس را به‌دست بیاورند اما نهایتا این اتفاق رخ نداد. هیأت فوتبال آذربایجان‌شرقی در اطلاعیه‌ای به همان موضوع معروف و تکراری اشاره کرد و نوشت: «به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، زنان نمی‌توانند این بازی را تماشا کنند.» ما که آخرش نفهمیدیم این زیرساخت‌ها چه هستند اما بیچاره آنهایی که همینطوری خشک و خالی و بدون زیرساخت به ورزشگاه می‌روند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید