• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 200000
+
-

توفان ۱۱۲۰ نفر را در سیستان و بلوچستان راهی بیمارستان کرد

آب و هوا
توفان ۱۱۲۰ نفر را در سیستان و بلوچستان راهی بیمارستان کرد

توفان شدید گردوغبار صبح دوشنبه، ۲۳مرداد شعاع دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۵۰ متر کاهش داد. علاوه بر این، آنطور که مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد، در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان یک‌هزار و ۱۲۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
مجید محبی گفت: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۱۹ مرداد تاکنون در 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز‌‌هزار و ۱۲۰ نفر از مردم این منطقه راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۷۴ نفر اکنون بستری هستند. وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.
این مسئول ادامه داد: به‌دنبال افزایش غلظت ذرات گردوغبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به‌ سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات منطقه سیستان شامل 5 شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.  وی بیان کرد: این تعطیلی شامل دستگاه‌های امدادی، درمانی، خدمات‌رسان و شعب مرکزی بانک‌ها نیست.  توفان در سیستان و بلوچستان از بامداد یکشنبه، 22مرداد شروع شد و همچنان ادامه دارد. به‌گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید با بیشینه ۹۴ کیلومتر بر ساعت بامداد یکشنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر به 3 هزار متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۲ هزار متر کاهش داد. محسن حیدری اعلام کرد در شمال سیستان و بلوچستان تا چهارشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد. مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: «در ترددهای جاده‌ای احتیاط و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود.»   به‌گفته رئیس  دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، مردم به‌طور مستمر برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید