• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 199960
+
-

رکوردهای نخستین بازی بزرگ

چرا قرمزها و آبی‌ها نمی‌توانند همدیگر را ببرند؟

رکوردهای نخستین بازی بزرگ

اولین بازی بزرگ فصل لیگ‌های اروپایی با تساوی یک - یک چلسی و لیورپول پایان یافت. 7دیدار اخیر این 2تیم در تمامی رقابت‌ها در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 4دیدار قبلی آنها بدون گل تمام‌شده بود. این تساوی شماره46بین لیورپول و چلسی بود؛ درحالی‌که قرمزها 84بار و آبی‌ها 65بار در مصاف رودررو برنده بوده‌اند.
    این هشتمین بازی بدون برد خانگی متوالی چلسی در لیگ برتر بود که طولانی‌ترین ناکامی این تیم برای پیروزی در خانه در لیگ از فصل 95-1994 است.
    محمد صلاح که در 6فصل پیاپی در دیدار افتتاحیه لیورپول در لیگ برتر موفق به گلزنی شده بود، مقابل چلسی تنها یک پاس گل ثبت کرد. او یک گل هم زد که آفساید بود و مردود اعلام شد. مو صلاح به‌ترتیب به واتفورد، وستهم، نوریچ، لیدز (3گل)، نوریچ و فولام در افتتاحیه‌های فصول اخیر گل زده بود.
    صلاح به 199گل در لیگ برتر رسید که بیشترین گلزنی در بین بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست؛ البته پس از جدایی هری کین و پیوستن بازیکن سابق تاتنهام به بایرن‌مونیخ. صلاح حالا تنها یک گل دیگر تا رکورد 200گل لیگ برتری فاصله دارد.
    با گلزنی لوییس دیاس در دقیقه۱۸، روند ۴۸۳دقیقه بدون گل تقابل 2تیم بالاخره متوقف شد. این نخستین گل او برای لیورپول در یک مسابقه رقابتی از زمان پیروزی 4 بر 3 مقابل تاتنهام در 30آوریل بود.
    گل تساوی دیاس فقط لیورپول را یک گل از هالند جلو انداخت. مهاجم نروژی از آغاز فصل گذشته تاکنون 38گل به‌ثمر رسانده و لیورپول در این مقطع 39گل داشته است!
    هیچ تیمی بیش از چلسی (20) در بازی‌های ابتدایی خود در لیگ برتر پیروز نشده است. آبی‌ها بیش از هر تیم دیگری درهفته اول لیگ برتر امتیاز کسب کرده‌اند؛ 67امتیاز.
    لیورپول از زمان شکست 3بر صفر مقابل وست برومویچ آلبیون در فصل13-2012 تحت هدایت برندان راجرز، در هیچ‌یک از 11فصل اخیر بازی اول خود در لیگ برتر را نباخته است (8 برد و 3تساوی).
    لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ در 12بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است (7برد و 5تساوی) که طولانی‌ترین دوره فعلی بدون شکست برای هر تیمی در این رقابت‌هاست. این روند با تساوی بدون گل مقابل چلسی آغاز شد که تنها باری است که آنها در این 11بازی موفق به گلزنی نشده‌اند.
    هیچ‌یک از 11سرمربی آخری که نخستین بازی آنها در لیگ برتر در یک باشگاه مقابل لیورپول انجام شده، مقابل این تیم برنده نشده‌اند. آخرین‌ نفر آنها پوچتینو بود (4تساوی و 6شکست). از زمانی که لستر با کریگ شکسپیر در فوریه2017 قرمزها را 3 بر یک شکست داد، هر مربی دیگری که نخستین بازی‌اش را روی نیمکت یک تیم، مقابل لیورپول تجربه کرده باخته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید