• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 199957
+
-

مرغان دریایی گران

برایتون به باشگاهی با سود بالا تبدیل شده است

مرغان دریایی گران

باورمان نمی‌شود بازیکنانی مثل انزو فرناندس، مویزس کایسدو، دکلان رایس و... با مبلغی بالای 100میلیون یورو جابه‌جا شده باشند. این ارقام تنها برای مارادونا، پله، مسی، رونالدوها و زیدان قابل‌قبول است. چلسی با جذب کایسدوی اکوادوری رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ انگلستان را شکست. کایسدو با مبلغ 115میلیون پوند (134میلیون یورو) به چلسی پیوست و پس از نیمار و امباپه به سومین بازیکن گران تاریخ فوتبال تبدیل شد. قرارداد او 8ساله و تا 2031خواهد بود. با این جابه‌جایی رکورد تاریخ نقل و انتقالات لیگ برتر شکسته شد.
20درصد از مبلغ انتقال احتمالی بعدی این ستاره 21ساله و اکوادوری نیز به برایتون ملقب به مرغان دریایی خواهد رسید. آرسنال در زمستان قبل با رقم ۵۵میلیون پوند و چند روز پیش لیورپول با رقم ۱۱۰میلیون پوند با برایتون به توافق رسیدند اما در نهایت تاد بولی بود که هافبک برایتون را شکار کرد.
حالا با این خرید چلسی 2هافبک گران‌قیمت دارد که روی هم 278میلیون یورو برای این باشگاه آب خورده‌اند؛ کایسدو و انزو و هر دو تا 2031با این تیم قرارداد دارند. یعنی باشگاه لندنی رقم جذب آنها را تقسیم بر تعداد سال‌های قراردادشان کرده تا از خطر محرومیت بر سر رعایت نکردن فیرپلی مالی فرار کند. رومئو لاویا، هافبک بلژیکی ساوتهمپتون هم مثل کایسدو تصمیم گرفته پیشنهاد لیورپول را رد کند و به چلسی بیاید. بولی برای این هافبک هم باید 60میلیون پوند هزینه کند.
جالب اینکه برایتون مویزس کایسدو را سال 2021به قیمت کمتر از 10میلیون یورو خرید و سال 2023به مبلغ 134میلیون یورو به چلسی فروخت. بنفیکا سال 2022انزو فرناندس را به قیمت 10میلیون یورو خرید و سال 2023به مبلغ 132میلیون یورو به چلسی فروخت.
برایتون با گراهام پاتر اوج گرفت اما با انتقال این مربی به چلسی، دی‌زربی ایتالیایی را استخدام کرد تا به تیمی قدرتمندتر و خطرناک‌تر تبدیل شود. این مربی ایتالیایی که تمجید گواردیولا را به همراه دارد، برایش مهم نیست بازیکنانش به فروش برسند؛ تیم به او متکی است نه بازیکن. در همین هفته اول دی‌زربی لیگ را با برد پرگل 4تایی آغاز کرد. با احتساب فروش ۱۱۵میلیون پوندی کایسدو، برایتون از ابتدای تابستان گذشته تاکنون، ۳۹۴میلیون پوند از فروش بازیکنانش درآمدزایی کرده است؛ کوکوریا، مک آلیستر، بیسوما، تروسار، رابرت سانچس، دن برن و ماپی سایر خروجی‌های برایتون در این مدت بود‌ه‌اند.
    دیوید واشنگتن به لندن پرواز کرد تا انتقالش به چلسی را تکمیل کند. این مهاجم مستعد برزیلی که متولد سال 2005است 16میلیون یورو به اضافه 4میلیون یورو پاداش هزینه خواهد داشت. سانتوس پیش از این اسناد خود را امضا کرده است؛ قرارداد 6ساله + گزینه تمدید یک ساله.
    چلسی همچنان برای خرید رومئو لاویا فشار می‌آورد. انتقال این بلژیکی از ساوتهمپتون 60میلیون پوند هزینه در بر خواهد داشت. او پس از کایسدو دومین هافبک مورد نظر لیورپول است که این هفته هایجک می‌شود.
    کپا از چلسی به رئال‌مادرید پیوست؛ یکساله و قرضی بدون بند خرید. مبلغ یک میلیون یورو هم برای این انتقال قرضی به چلسی پرداخت شد. چلسی برای ذخیره سانچس روی کسپر اشمایکل حساب باز کرده است که تابستان گذشته از لستر به نیس فرانسه رفته بود.
    ناپولی به جذب انسیسو هافبک 19ساله برایتون نیز علاقه دارد. شاید فروش بعدی برایتون این بازیکن جوان باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید