• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 199935
+
-

نقل قول خبر/دستاوردهای کارخانه نوآوری با اتصال به بازار


محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری:
مزیت مؤثر کارخانه نوآوری آمپر نسبت به سایر مجموعه‌ها، اتصال به بازار است. در دهه‌های گذشته توانمندسازی صاحبان ایده و حرکت آنها به سمت شتاب‌دهنده‌ها صورت گرفت که بدون توجه به نیاز بازار باعث شکست برخی از این شرکت‌ها شد اما آنهایی که به بازار وصل شدند،
به سرعت رشد کردند.

اولین درمان فیبروز ریه با سلول‌های بنیادی در کشور

کامران منصوری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
درمان موفقیت‌آمیز فیبروز ریه با استفاده از تزریق سلول‌های بنیادی برای نخستین‌بار در کشور انجام شد. بعد از آمریکا، دومین کشور جهان هستیم که بیشترین تعداد کارآزمایی بالینی در این حوزه را انجام داده‌ایم. در حال حاضر در ایران 8دسته بیماری ازجمله انواع مختلف فلج، انواع زخم، انواع بیماری‌های خودایمنی و انواع بیماری‌های مفصلی و روماتیسمی با استفاده از تزریق سلول‌های بنیادی درمان می‌شوند.

کمک تهران به راه‌اندازی پارک فناوری در عراق

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران:
اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی با طرف عراقی و به‌ویژه کمک برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق در دستور کار است. ما برای در اختیار گذاشتن تجربیات موفق دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی با هدف راه‌اندازی پارک علم و فناوری شهید سلیمانی تأکید داریم.

فرار ماسک از مبارزه با زاکربرگ

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا:
فکر می‌کنم همه ما قبول داریم که ایلان درباره مبارزه در قفس جدی نیست و زمان عبور از این مبارزه فرارسیده است. من یک تاریخ واقعی را پیشنهاد دادم و گفتم که این مسابقه به یک رقابت واقعی برای خیریه تبدیل شود. ایلان هیچ تاریخی را تأیید نمی‌کند و بعد می‌گوید به جراحی نیاز دارد و حالا از من می‌خواهد که به جایش یک دور تمرینی مسابقه دهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید