• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199582
+
-

انتقال کوه زباله آزادشهر به شوره‌زارهای استان گلستان ‌

 فرماندار آزادشهر از پایان یافتن طرح مطالعات و مکان‌یابی سایت جدید دپو و بازیافت زباله شرق گلستان در این شهرستان خبر داد و گفت: مکان جدید دفن و بازیافت زباله‌ها در اراضی کم بازده و شوره‌زار نواحی شمالی این استان انتخاب شده است.
سیدجواد کریمی به ایرنا گفت: سایت فعلی دپو و بازیافت زباله‌های شرق گلستان در آزادشهر از ۱۸ سال پیش به سبب جانمایی نادرست، مشکلاتی را برای محیط‌زیست و اهالی این شهرستان ایجاد کرده بود. وی با بیان اینکه انتقال سایت زباله آزادشهر به مکانی دیگر از مطالبات بحق مردم و مسئولان این شهرستان از سال‌های گذشته بود، افزود: مدیران متولی در گذشته به این مطالبه و دغدغه مردمی کم‌توجهی کردند. کریمی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی، مطالبه مردم آزادشهر برای انتقال سایت دپو و بازیافت زباله این شهرستان شنیده و برای پاسخ به آن اقدامات مورد نیاز آغاز شد.
فرماندار آزادشهر اعلام کرد: بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نیز استاندار و برخی مدیران گلستان از سایت بازیافت این شهرستان در جهت پاسخ به مطالبه مردم انجام شد.
سایت بازیافت زباله آزادشهر که با هدف دفن بهداشتی و بازیافت طلای کثیف مناطق شهری و روستایی 7 شهرستان شرق گلستان با جمعیت تقریبی ۹۰۰ هزار نفر در ۱۸ سال پیش توسط سازمان پسماند استان و همراهی دیگر نهادهای متولی و نظارتی از جمله محیط زیست راه‌اندازی شده بود به سبب جانمایی نامناسب، مشکلات عدیده‌ای در آلودگی‌ زیست محیطی (نفوذ شیرابه‌ها به اراضی زراعی و سفره‌های آب) و انتشار بوی نامطبوع ایجاد می‌کرد. جانمایی نامناسب این سایت زباله در فاصله ۹۰۰ متری با شهر آزادشهر و اصرار متولیان بر فعالیت این مکان با وجود اعتراضات مردمی در دولت قبل تبدیل به یک چالش محیط‌زیستی شده بود. اما پیگیری‌ مردم و مدیران آزادشهر در سطح استانی و ملی برای انتقال مکان سایت بازیافت زباله این شهرستان به مکانی دیگر سرانجام نتیجه داد و مدیران جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیریت پسماند گلستان در دولت سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان مسئولان متولی متقاعد شدند نسبت به انجام مطالعات مکان‌یابی پهنه‌های جدید دفن پسماند در شرق استان گلستان اقدام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید