• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199525
+
-

جنون جنسی در رسته‌های نظامی آمریکا

افزون بر زنان، گزارش‌های رسمی از افزایش تعرضات جنسی به نظامیان مرد آمریکایی حکایت دارد

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

رسوایی ناشی از مسائل اخلاقی و جنسی یکی از موضوعات ثابت در پرونده‌های حوزه نظامی آمریکاست. به‌تازگی مشخص شده که با وجود ده‌ها مورد تعرض و شکایت جنسی در یک آموزشگاه نظامی وابسته به گارد ساحلی آمریکا، اما فرمانده پیشین این گارد مانع از انتشار تحقیقات در مورد ده‌ها سال آزار و اذیت جنسی در میان دانشجویان آموزشگاه خود شده بود. سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی در این ارتباط گفته است که مسئولان گارد ساحلی بیشتر نگران وجهه آموزشگاه نظامی بودند تا سلامت قربانیان.
البته این نخستین‌بار نیست که تعرض جنسی در میان نظامیان آمریکایی خبر‌ساز می‌شود. گزارش مارس۲۰۲۳ پنتاگون نیز نشان می‌دهد که آمار تجاوز جنسی در دانشسراهای نظامی آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۲ افزایش قابل توجهی یافته است. براساس این گزارش، انواع تماس‌های جنسی در آموزشگاه‌های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی
- هم برای مردان و هم برای زنان - افزایش یافته و بیش از یک زن از هر 5زن (۲۱.۴درصد) تجربه آزار جنسی را داشته‌اند. این آمار نسبت به سال۲۰۱۸، زمانی که آخرین نظرسنجی به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی انجام شد، حدود ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین این میزان برای مردان ۴.۴درصد بوده است که در مقایسه با ۲.۶درصد سال۲۰۱۸ افزایش قابل توجهی محسوب می‌شود.

گزارش نشدن 90درصد تجاوزات جنسی به مردان
آمارها نیز افزایش تجاوزات جنسی در سایر بخش‌های نظامی آمریکا را تأیید می‌کند. سی‌ان‌ان در گزارشی که کمتر از یک‌سال پیش منتشر کرد، این موضوع را تأیید کرد که شکایات مربوط به تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در حال افزایش است. بر مبنای این گزارش، شکایت تجاوز جنسی در ارتش آمریکا از سال2020 تا پایان سال2022، حدود 25.6درصد افزایش یافته است. این میزان در سال‌های گذشته تا 13درصد اعلام شده بود. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از نخستین روزهای حضورش در پنتاگون، مبارزه با تجاوز جنسی را یکی از اولویت‌های اصلی خود اعلام کرد و آن را یک «آفت» در ارتش خواند، اما افزایش آمار شکایت‌های ناشی از تجاوز جنسی نشان می‌دهد که حتی وزیر دفاع نیز در مبارزه با این چالش در ارتش ناکام مانده است. یک نکته دیگر در تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا این است که همه موارد تجاوزات گزارش نمی‌شود. وبگاه آمریکایی اینترسپت در گزارشی مفصل با روایت برخی تجاوزات در میان نظامیان آمریکایی و عدم‌ثبت آنها با استناد به گزارش2022 پنتاگون اعلام کرده است که حدود 90درصد از مردان آمریکایی که در ارتش تجاوز جنسی را در سال2021 تجربه کردند، این موضوع را در سال‌های بعد هم گزارش نکردند. ترس از سرزنش و به حاشیه رانده‌شدن مهم‌ترین دلایل عدم‌ثبت گزارش تجاوزات جنسی به مردان در ارتش آمریکا عنوان شده است.

تجاوز به یک‌ششم مردان آمریکایی
تجاوز جنسی در آمریکا محدود به بخش‌های نظامی این کشور نیست و گزارش‌های دیگری از عمق بحران و ناامنی جنسی حتی برای مردان حکایت دارد. «روزنامه یواس‌ای‌ تودی» در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، تصریح کرده که از هر 6مرد آمریکایی یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. این میزان به ‌معنای قربانی‌شدن یک‌ششم مردان آمریکایی در تجاوزات جنسی است. همچنین مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا نیز که یک نهاد دولتی وابسته به وزارت بهداشت این کشور به‌شمار می‌رود، در گزارشی اعلام کرده است که در سراسر آمریکا، تقریبا یک‌چهارم مردان نوعی از خشونت جنسی تماسی را در طول زندگی خود گزارش کرده‌اند. همچنین بر مبنای این گزارش، حوادث مرتبط با خشونت جنسی برای بیشتر قربانیان و برای نخستین‌بار قبل از 25سالگی اتفاق می‌افتد و بخش قابل توجهی از قربانیان خشونت جنسی در آمریکا برای اولین‌بار حتی قبل از 18سالگی خشونت جنسی را تجربه می‌کنند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید