• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199532
+
-

اخبار کوتاه/آمریکا تروریست‌های سوریه را به مواد شیمیایی مجهز می‌کند

الحکم دندی، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت، آمریکا مواد شیمیایی را در اختیار عناصر تروریستی موسوم به «ارتش جدید سوریه» در منطقه التنف قرار می‌دهد تا با صحنه‌سازی‌ انگشت اتهام را به سمت نیروهای ارتش سوریه نشانه رود. به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، وی افزود: فریب‌های آمریکایی دیگر بر کسی پوشیده نیست و ارتش سوریه هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است.

کمیسیون انتخابات انگلیس زیر آتش حملات سایبری
کمیسیون انتخابات انگلیس اعلام کرد، هدف یک «حمله سایبری پیچیده» که منجر به افشای داده‌های شخصی میلیون‌ها رای‌‌دهنده این کشور شد، قرار گرفته است. به گزارش روزنامه گاردین، این نهاد انگلیسی در بیانیه خود توضیح داد: «عاملان این حمله سایبری توانستند به سرور‌های کمیسیون انتخابات انگلیس که حاوی داده‌های مربوط به پست الکترونیکی ما، سیستم‌های کنترل ما و نسخه‌هایی از داد‌ه‌های رأی‌دهندگان انتخابات بودند دسترسی پیدا کنند.»

تحقیر نظامیان فرانسه توسط شهروندان نیجر
در تصاویری که از فرودگاه نیامی، پایتخت نیجر در شبکه‌های مجازی منتشر شده، شهروندان نیجر در حال تحقیر نیروهای نظامی فرانسه و خداحافظی با آنها دیده می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یک ویدئو، یک شهروند این کشور در کنار کاروان خودروهای نظامیان فرانسه توقف کرده و می‌گوید: «خدا نگهدار! خداحافظ فرانسه!» این شهروند در ادامه با تحقیر نظامیان فرانسوی که در سکوت او را نظاره می‌کنند، می‌گوید: «چه شده است!؟ چیزی شده!؟»

تغییر ساختار مدیریت حرمین شریفین
عربستان سعودی از تاسیس نهادی مستقل برای حرمین شریفین و تبدیل ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی به یک سازمان عمومی تحت عنوان «سازمان کل رسیدگی به امور مسجدالحرام و مسجدالنبی» خبر داد که تحت نظر «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور است. به‌گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، وظایف، ماموریت‌ها و کار نظارت بر امور ائمه و مؤذنان در مسجد جامع و مسجدالنبی و هرآنچه مربوط به شئون دینی آنان است، به این سازمان واگذار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید