• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199082
+
-

متهم در دادسرا: قاتل ، برادرم است

متهم در دادسرا: قاتل ، برادرم است

چند روز پس از درگیری سرنشینان 2 موتور سیکلت که به قتل یکی از آنها منجر شده بود، پسری جوان به جرم قتل عمدی دستگیر شد اما ادعا کرد که قاتل برادرش است نه او. به گزارش همشهری، شامگاه بیست و نهم تیرماه امسال گزارش یک درگیری مرگبار به قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل تهران مخابره شد. بررسی‌ها نشان می‌داد درگیری میان 2موتورسوار بر سر برخوردی ساده که میان آنها رخ داده بود، باعث قتل یکی از آنها که جوانی 27ساله بود شده است. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته پلاک موتور قاتل را شناسایی و صاحب آن را دستگیر کردند. او اما در بازجویی‌ها قتل را انکار کرد. مرد بازداشت شده ادعا کرد که قتل را برادرش مرتکب شده و او بی‌گناه است اما مدارک و شواهدی در صحنه قتل به‌دست آمده که احتمال دست داشتن وی در قتل را پررنگ کرده است. در این شرایط متهم بازداشت شده و تحقیقات در این پرونده جنایی ادامه دارد.

گفت وگو
نامه ای از توکیو

متـهم دستگیرشده می‌گوید برادر بزرگ‌ترش که عضو باند یاکوزاها در ژاپن بوده، قتل را انجام داده است و او نقشی در جنایت ندارد.
موتور تو در دوربین ثبت شده است، با وجود این اصرار بر بی‌گناهی داری؟
برادرم یک خلافکار حرفه‌ای است که همه از دست او عصبانی هستند. او کارهایی انجام می‌دهد که همیشه ما را به دردسر می‌اندازد. او یک روز ماشینم را گرفت و رفت سرخاک پدرمان. انگار همان روز با مدارک هویتی من که داخل ماشین بوده موتور خریده است. بعد با موتوری که به نام من بوده مرتکب قتل شده تا مرا به دردسر بیندازد.
تو از قتل خبر داشتی؟
نه من خبر نداشتم. می‌دانستم که در خیابان بارها با افراد مختلف درگیر شده اما خبر نداشتم که به نام من موتور خریده و قتل کرده است. باور کنید من بی‌گناهم. من متاهلم، ‌خانواده دارم و در یک صحافی کار می‌کنم.
در اظهاراتت نوشته‌ای که برادرت عضو باند یاکوزاها بوده است؟
بله. برادرم 20سال قبل در ژاپن عضو باند یاکوزاها بود که به جرم قاچاق موادمخدر به زندان افتاد. 2 سال بعد زمانی که در زندان بود از توکیو برای ما نامه فرستاد. آنجا بود که فهمیدم در زندان است و ما در این مدت از او خبر نداشتیم.
چه شد که به ایران برگشت؟
حکم حبس ابد او تبدیل شد به زندان. پس از گذشت 17سال از زندان آزاد شد و به ایران برگشت. از وقتی هم که به ایران برگشت خلاف‌هایش را شروع کرد؛ از سرقت و زورگیری گرفته تا قاچاق مواد‌مخدر.
از مخفیگاهش خبر نداری؟
نه. او معمولا جای مشخصی ندارد.  خلافکار که آدرس درست و حسابی به کسی نمی‌دهد، حتی خانواده‌اش. فقط دردسرش برای ماست که حالا من بی‌گناه دستگیر شده و در برابر اتهام قتل عمدی قرار گرفته‌ام.
اما شاهدان تو را شناسایی کرده اند!
اشتباه شده است. من شباهت زیادی به برادرم دارم و همه مرا با او اشتباه گرفته‌اند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید