• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199079
+
-

تفهیم محاربه به سارقان موبایل‌فروشی

سارقان مسلح که با یورش به یک موبایل‌فروشی در زاهدان سرقتی مسلحانه را رقم زده بودند، در عملیاتی ضربتی توسط پلیس دستگیر شدند و اتهام محاربه به آنها تفهیم شد.
به گزارش همشهری، اعضای این باند 5نفره سرقت مسلحانه در جریان آخرین سرقت‌شان روز سوم مردادماه امسال وارد یک موبایل‌فروشی در خیابان شهید بهشتی زاهدان شده و با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت تعداد زیادی گوشی موبایل گران‌قیمت سرقت کردند. ساعتی بعد از این سرقت فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب وسیعی داشت.
به‌دنبال این سرقت تیم ویژه‌ای در پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان برای دستگیری سارقان مسلح تشکیل شد و کارآگاهان توانستند به سرنخ‌هایی از تبهکاران دست پیدا کنند. تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام مأموران در عملیاتی ضربتی موفق شدند هر 5عضو این باند سرقت مسلحانه را دستگیر کنند.در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلاشنیکف،
2 قبضه کلت کمری به همراه مهمات مربوطه، 54دستگاه گوشی موبایل مسروقه، یک دستگاه فلزیاب، یک دستگاه لپ‌تاپ و3 تلویزیون خانگی کشف شد و متهمان به انواع سرقت‌های مسلحانه تلفن همراه و منزل در سطح استان اعتراف کردند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان جزئیاتی از روند رسیدگی به این پرونده را بازگو کرد و گفت: سارقانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم شوند محارب هستند. مهدی شمس‌آبادی گفت: متهمان به همراه پرونده نزد بازپرس شعبه5 حاضر شدند و مطابق ماده281 قانون مجازات اسلامی که بیان می‌دارد سارقانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم شوند محارب هستند، تفهیم اتهام محاربه برای این افراد انجام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید