• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19905
+
-

نصیریان معتمد اهالی سینماست


دبیر هیأت مؤسس و رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینما با عنوان این مطلب که امسال آخرین سالی است که جشن خانه سینما با آیین‌نامه سالانه و یک رئیس خارج از هیأت رئیسه خود برگزار می‌شود، به حضور علی نصیریان به‌عنوان رئیس جشن خانه سینما اشاره کرد.

تورج منصوری در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت، به داوری‌ها هم اشاره کرده و می‌گوید: «داوری جشن امسال نیز همانند سال قبل براساس شیوه آکادمی و اساسنامه تدوین شده جلو خواهد رفت؛ هر کدام از شاخه‌ها 5 کاندیدا را معرفی می‌کنند و مجموعه شاخه‌های مختلف به بهترین کاندیداها رأی می‌دهند و در نهایت یک نوع همه‌پرسی در سینما از حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ داور انجام خواهد شد که از این طریق بهترین‌هایی که توسط شاخه‌های خود معرفی شدند با یک ایده و عقیده عمومی در سینما برگزیده می‌شوند.»

او معتقد است که این شیوه‌ در آکادمی‌ها و در تمام دنیا استفاده می‌شود. امسال آخرین سالی است که جشن را با آیین‌نامه سالانه و البته با اتکا بر اساسنامه برگزار می‌کنیم و از سال آینده طبق آنچه در انجمن عالی تعیین شده پیش می‌رویم.

او ادامه می‌دهد: «از آنجا که در آخرین سال اجرای آیین‌نامه‌ای جشن هستیم و از سال آینده وارد دوره جدیدی خواهیم شد، طبیعتا این مسئله مهم بود که چه‌کسی رئیس جشن باشد تا مورد وثوق همه افراد حاضر در سینما باشد. پس از بررسی فراوان به‌نظر رسید آقای نصیریان مناسب‌ترین فرد برای این دوره هستند چون هیچ‌گونه جو منفی در حاشیه انتخاب ایشان نیست. ایشان متعلق به تئاتر و سینما هستند.»

به‌گفته منصوری، انتخاب علی نصیریان به‌عنوان آخرین رئیس جشنی که بیرون از هیأت رئیسه و جدا از ساختار آکادمی و انجمن عالی برگزار می‌شود صورت گرفته و به‌نظرم با شیب ملایم و کم‌حاشیه‌ای ما را به سال آینده رهنمون خواهد کرد. منصوری درباره اعضای هیأت رئیسه هم یادآور می‌شود: «هیأت رئیسه شامل ۱۵نفر از شاخه‌های مختلف می‌شود، به همراه یک عضو هیأت مدیره خانه سینما به‌عنوان نماینده این نهاد صنفی و مدیرعامل خانه سینما که به جلسات رسمیت می‌بخشند، اما حق رأی فقط برای همان ۱۵نفر است. هیأت رئیسه فعلی که در واقع هیأت مؤسس انجمن عالی هم است و اساسنامه را تدوین و بازنگری کرده، فردی را برای تشکیلات خود به‌عنوان دبیر انتخاب کردند که بنده در این مدت فعالیت کردم و پس از تأسیس کامل، مأموریت من نیز به پایان خواهد رسید و بعد از آن کار را با ساختار اساسنامه دنبال خواهیم کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید