• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19904
+
-

دنباله‌ای برای تلألو


وقتی در سال ۱۹۸۰ اقتباس سینمایی استنلی کوبریک از رمان «تلألو» اثر استیون کینگ اکران شد،  نه‌فقط منتقدان برخورد نصفه‌نیمه‌ای داشتند بلکه خود کینگ هم بی‌علاقگی و بیزاری‌اش از فیلم را به زبان آورد! به گزارش سایت هنرو تجربه،  استیون کینگ در سال‌های بعد از آن و تا امروز هم بر موضع خود پافشاری کرده است و هنوز طرفدار این فیلم تحسین‌شده و تاریخ‌سینمایی نیست و راستش را بخواهید آن را چنین توصیف می‌کند: «یک کادیلاک بزرگ و زیبا که موتور ندارد.» او با اینکه به‌خاطر نظرش درباره «تلألو» ‌در زمره اقلیت است اما بر این باور است که این منبع اقتباس،  شایسته اثری بهتر از فیلم کوبریک است. برای همین منظور بود که در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت دنباله‌ای بر رمانش با عنوان «دکتر اسلیپ» بنویسید و از آن‌جایی که هالیوود هم مشتاق تولید چنین دنباله‌ای است، دنباله «تلألو» در راه نمایش بر پرده نقره‌ای قرار گرفته است. کینگ از حضور یوان مک‌گرگور در نقش دنی تورنسِ بزرگسال استقبال کرده است؛ شخصیتی که اگر به‌خاطر داشته باشید واژه «رِدرام» (سروته‌شده معادل انگلیسی «قتل») را به زبان می‌آورد و پدر روانی‌اش او را با تبر دنبال می‌کرد تا بکشد.

همانطور که در گزارش نامبرده اشاره شده است،  مک‌گرگور این نقش را در رقابت با بازیگران بااستعدادی مانند کریس اونز،  مت اسمیت و جرمی رنر به‌دست آورده است.

اما شاید این خبر برای علاقه‌مندان ژانر وحشت جذاب‌تر هم باشد که کمپانی «برادران وارنر» مایک فلانِگِن را برای کارگردانی این پروژه درنظر گرفته است که یکی از فیلمسازان مستقل موفق سال‌های اخیر در گونه وحشت است و فیلم‌های جالب توجهی نظیر «بی‌صدایی»/  «هیس»،  «چشم»/ Oculus و «ویجا: منشأ شر» را در کارنامه دارد. به‌علاوه،  فلانگن با کینگ هم غریبه نیست و همین سال گذشته بود که از رمان این نویسنده بزرگ با نام «بازی جرالد» اقتباسی برای نتفلیکس ساخت.از همین حالا مشخص است که این دنباله شباهتی به شاهکار کوبریک نخواهد داشت که البته طبیعی است و ما با این موضوع مشکلی نداریم. اما تردیدی نیست که استیون کینگ از این موضوع راضی است و شاید در پایان به اثر دلخواهش نیز برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید