• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19902
+
-

دشت ایران و سینماهایش از بازی با مراکش

3 امتیاز و 400میلیون تومان


روز چهارشنبه و همزمان با راه‌اندازی صفحه فروش بلیت برای طرح ویژه نمایش بازی‌های فوتبال جام جهانی در سینماهای کشور در مهم‌ترین سایت فروش آنلاین بلیت سینماها، خبر فروش اولیه ۱۴ هزار بلیت آنلاین و هزار بلیت غیرآنلاین (در مجموع ۱۵ هزار بلیت) برای تماشای بازی یوزهای ایرانی با شیرهای اطلس در سن‌پترزبورگ منتشر شد. این آمار البته تا روز جمعه صبح به حدود 17هزار بلیت رسید و جالب اینکه با این تصمیم سینمادارها و شورای صنفی نمایش برای پخش فوتبال در سالن‌های سینما، عملا سانس مرده روز جمعه، هنگام بازی ایران به سانس ویژه بدل شد. بعضی خبرها درباره فروش حدود 25هزار بلیت برای تماشای بازی، آمارهایی منتشر کرده‌اند که می‌تواند به‌خاطر غیرآنلاین بودن فروش بلیت در بعضی سینماهای تهران و سینماهای شهرستان‌ها باشد.

بلیت‌ها عموما به قیمت 20هزار تومان به فروش رفتند اما بعضی سالن‌ها هم با بلیت 15هزار تومانی به استقبال اکران درخشش تیم ملی رفتند.

به هر تقدیر رقم اولیه فروش حدود 400میلیونی برای یک سانس سینماهای کشور خبر هیجان‌انگیزی بود. جالب‌تر اینکه بعضی از نمایندگان مجلس هم در کنار مردم به تماشای فوتبال در سینماها نشستند. طیبه سیاوشی که در سینما فرهنگ، فوتبال ایران را دیده در اکانت توییتری خود نوشته: «من در کنار هم نشستن خانواده‌ها و این شادی بزرگ که موجب افزایش همبستگی ما شد، امیدوارم این نتیجه‌ خوب، مقدمه‌ای باشد برای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌های تمام رشته‌های ورزشی و ازجمله به استادیوم فوتبال.»

البته همزمان با این بلیت فروشی خبرهایی هم درباره فروش بازار سیاه بلیت‌هایی تا 90هزار تومان در بعضی سالن‌های نمایش از یک سو و لغو نمایش فوتبال در بعضی سالن‌ها نظیر سینما دهکده هم منتشر شده است. در کنار این اتفاقات علی سرتیپی، سخنگوی شورای‌ عالی اکران هم خبر داد درباره مبلغ اختصاص یافته به تهیه‌کننده فیلم‌هایی که در رأس ساعت پخش فوتبال‌ها در سینما برنامه اکران داشتند هم تا فردا (دوشنبه) تصمیم‌گیری خواهد شد. البته تهیه‌کنندگان به این موضوع واقفند که طبعا با توجه به همزمانی پخش بازی‌های تیم ملی ایران در بعضی ساعات خاص کمتر تماشاگری حاضر است به سینما بیاید و ترجیح می‌دهد تا تیم ملی فوتبال را چه در خانه، چه در سینما و چه در اماکن عمومی همراهی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید