• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 199033
+
-

شهدا تکیه‌گاه جامعه اسلامی هستند

شهردار تهران: مسیر محور مقاومت و شهدای مقاومت بزرگ‌ترین دارایی ما هستند و باید از این دارایی استفاده کنیم

زینب زینال‌زاده؛ خبرنگار

اولین همایش مدیران گلزارهای شهدای کشورهای جبهه مقاومت به میزبانی سازمان بهشت‌زهرا(س) برگزار شد و علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم اختتامیه این همایش گفت: «‌به تعبیر امام (ره) مزارهای شهدا قبله‌گاه عاشقان، عارفان و دلدادگان هستند. همبستگی اعتقادی مهم‌ترین بخش همبستگی بین کشورهای محور مقاومت است و امروز مسیر محور مقاومت و شهدای مقاومت بزرگ‌ترین دارایی ما هستند و ما باید از این دارایی استفاده کنیم.»
در این همایش مدیران گلزارهای شهدای کشورهای ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن حضور داشتند که در حاشیه مراسم از یادمان ۷۲ تن، مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر، قطعه ۲۴ گلزار شهدا، یادمان شهدای حج و ... بازدید کردند. شهردار تهران در مراسم اختتامیه سخنرانی کرد و گفت که ما یاد و نام شهدا را به‌واسطه وظیفه‌ای که بر عهده داریم زنده نگه می‌داریم چرا که بازخوانی تاریخ بر مدار شهدا می‌تواند سره را از ناسره جدا کند. علیرضا زاکانی تأکید کرد: «امروز جامعه مسلمین نیاز به اسوه و تکیه‌گاه دارد و این شهدا هستند که به‌عنوان یک تکیه‌گاه بزرگ می‌توانند جامعه اسلامی را در مسیر تحول و اهداف عالی اسلامی مصمم کنند و الگوهای جعلی را از جلوی چشم جهان اسلام بردارند.»

حرکت در مسیر پیوستگی
همبستگی اعتقادی مهم‌ترین بخش همبستگی بین کشورهای محور مقاومت است. شهردار پایتخت با بیان این مطلب گفت که شهدا پرچم‌داران و قهرمانان همبستگی اعتقادی در بین کشورهای محور مقاومت هستند. او ادامه داد: «ما گرد هم آمده‌ایم تا درباره بوستان‌ها، گلستان‌ها و گلزارهای مملو از شهدا و پرچم‌داران راه حق، حقیقت و آزادی در کشورهای اسلامی بیندیشیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم در این بستر از تجربیات هم بهره بگیریم و با تمسک به شهدا راه و درک چگونه زیستن درست را بیاموزیم. همچنین می‌توانیم با احیای راه و منش شهدا و حرکت در مسیر پیوستگی قابلیت‌های بزرگی که داریم در سراسر جهان با اتحاد و همبستگی در مسیر اهداف عالیه اسلامی پیش برویم.»

اهتمام در معرفی شهدای مقاومت کشورها
 محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) هم در این همایش به‌ضرورت تقویت شبکه و اتحادیه گلزارهای شهدای کشورهای محور مقاومت اشاره کرد و گفت: «می‌توان یک مانیفست و پروتکل در رابطه ‌با زیارت گلزارهای شهدا توسط زائرانی که از دیگر کشورهای اسلامی به زیارت گلزارهای شهدا کشورهای محور مقاومت می‌روند تهیه و آن را قاعده‌مند کرد.» او تأکید کرد که همچنین می‌توان به معرفی شهدای مقاومت در کشورها پرداخت و در جهت تقویت برادری، اتحاد و همدلی قدم برداشت. تاجیک در ادامه عنوان کرد: «در قالب گفت‌وگوهایی که در این نشست صورت می‌گیرد می‌توانیم به دستگاه‌های حاکمیتی کشورهای خود کمک کنیم تا برای پشتیبانی از گلزارهای شهدا نقش بیشتری ایفا کنند.» تشکیل اتحادیه گلزارهای شهدای جبهه مقاومت، راه‌اندازی پایگاه مجازی و سایت اطلاع‌رسانی مشترک، گویا‌سازی‌ مزارهای شهدا با استفاده از فناوری‌های روز و هوش مصنوعی، بهسازی گلزار شهدا، نامگذاری یک هفته به نام شهدای مقاومت، تدوین و تولید شناسنامه گلزارهای شهدای محور مقاومت در قالب یک کتاب، تشکیل یک مؤسسه مردمی مشترک بین‌المللی برای کمک به انجام کارهای فرهنگی در گلزارهای شهدا، تربیت راویان شهدا و تشکیل صندوق مشترک حمایت از خانواده‌های شهدای مقاومت از مصوبات این نشست بودند.

مکث
غرس 6 نهال زیتون

 در این همایش، ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) و شهدای انقلابی طی مراسمی ایستگاه صلواتی شهدای مقاومت افتتاح و 6نهال زیتون نیز به یاد فرماندهان و شهدای مقاومت در جوار یادمان این شهدا و فرماندهان غرس شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید