• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19881
+
-

با مردم

با مردم

  همدلی و همکاری مسئولان

با سلام. با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و با توجه به تهدید تحریم و جنگ اقتصادی که علیه کشور ما آغاز شده است،  بهترین راهکار، همدلی و همکاری مسئولان بین خودشان و با مردم است تا با تکیه بر اقتصاد مقاومتی گرهگشای مشکلات مردم باشند. در واقع کلید اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و مصرف تولیدات داخلی است. این اقدام وقتی به سرانجام می‌رسد که در تمامی سطوح برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی،  اشتغال و تولید تلاش صورت پذیرد تا گشایشی در کشور ایجاد شود.
دبیر بازنشسته از تهران

@  کارکرد سازمان‌های عریض و طویل

سلام. درحالی‌که در اغلب کشورهای مسلمان به‌خصوص در ایام ‌ماه مبارک رمضان،  بهای کالاها برای دسترسی بیشتر مردم و تأمین نیازهای آنان پایین می‌آید اما متأسفانه در کشور ما این موضوع برعکس شده است. امسال در ایام‌ماه مبارک رمضان نه‌تنها قیمت‌ها کاهش پیدا نکرد،  بلکه نسبت به‌ماه‌های قبل افزایش قیمت‌ها ادامه پیدا کرد! مردم انتظار داشتند حداقل در این ایام نظارت و کنترلی بر قیمت کالاهای اساسی ازجمله میوه‌و‌تره بار وجود داشته باشد که چنین نشد. پس این همه سازمان‌های عریض و طویلی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات در چه زمانی کاربرد دارند؟
گلایه تعدادی از شهروندان

  هزینه‌های کمرشکن بیمارستان‌ها

سلام بر شما که زحمت انتقال مشکلات مردم را می‌کشید. در خبرها خواندم که وزیر بهداشت گفته،  مردان هر سال باید 2بار برای انجام آزمایش پروستات به بیمارستان مراجعه کنند. از قول من که فاقد شغل و بیمه هستم به ایشان بگویید،  این روزها آنقدر فشار زندگی به‌دلیل مشکلات اقتصادی زیادشده که بسیاری از افرادی مانند من ناچارند، به‌دلیل هزینه‌های کمرشکن در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها،  همچنان درد را تحمل کنند.
 7541...0937

  کالای با کیفیت به مردم تحویل دهند

سلام. یک‌ماه قبل خودروی تولید داخل خریداری کردم اما متأسفانه با گذشت چند روز، کارش به گارانتی رسید. الان هم چند عیب جدید به عیوب قبلی اضافه شده و از طرفی شرکت برای برطرف کردن عیوب جدید همکاری نمی‌کند. با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی،  آیا فقط وظیفه ماست کالای ایرانی بخریم و آیا تولیدکننده‌ها وظیفه ندارند کالای با کیفیت به مردم تحویل دهند؟ لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.
6542...0919

  بی‌توجهی به آلودگی صوتی

سلام. این روزها آلودگی صوتی به‌خصوص در کلانشهرها موضوعی است که سلامت جسم و روان افراد را به خطر انداخته است. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که با صدای بوق ممتد یا دزد‌گیر یک خودرو،  آرامش و تمرکز خود را از دست دهید. این درحالی است مسئولان ذیربط به‌خصوص در پلیس راهور نسبت به موضوع آلودگی صوتی،  توجهی ندارند؟ از روزنامه همشهری انتظار داریم در این‌باره اطلاع‌رسانی بیشتری بکنند.
5546...0912

  پروژه مسکن مهر پرند

با سلام. از اینکه درددل مردم را منتشر می‌کنید، ممنونیم. از 7سال قبل در پروژه مسکن مهر پرند ثبت‌نام کرده و مبالغ درخواستی را با هزاران بدبختی واریز کرده‌ایم، اما با وجود آماده بودن واحد‌ها هر بار به بهانه‌ای از تحویل آنها خودداری می‌کنند. با هزاران مشکل پول برای خانه‌دارشدن پرداخت کرده و اقساط وام مسکن را نیز می‌پردازیم و از طرفی به‌دلیل مستأجر بودن ناچار به پرداخت کرایه خانه هم هسیتم. لطفا به وزیر مسکن و شهرسازی بگویید،  چرا درخصوص تحویل مسکن پرند اینقدر تعلل می‌کنند؟ لطفا بنویسید شاید یکی به داد ما برسد.
یک متقاضی مسکن مهر پرند

  فروش داروهای تقلبی

سلام. خسته نباشید. با وجود تأکیدات مسئولان وزارت بهداشت درخصوص جلوگیری از فروش داروهای تقلبی،  متأسفانه میدان امام خمینی(ره) و خیابان‌های باب‌همایون و ناصرخسرو همچنان بازار داغی برای دلالان داروهای تقلبی است. مشخص نیست این داروهای قاچاق چگونه وارد کشور می‌شود و چرا نظارتی بر اینگونه موارد صورت نمی‌گیرد؟
2314...0919

@  جلوی گرانی‌ها را بگیرند

با سلام. در یک‌سال گذشته کاهش سود بانکی توسط بانک مرکزی و از طرفی مشکلات کلاهبرداری‌های برخی مؤسسات غیرمجاز باعث شد تا مردم دارایی خود را بین بخش‌های مسکن،  ارز و طلا سرمایه‌گذاری کنند که متأسفانه نتیجه آن ایجاد گرانی افسار گسیخته قیمت مسکن و ارز و سکه بود که از کنترل متولیان امر خارج شد. این در حالی است که مسئولان می‌توانستند با حمایت جدی و قاطعانه از بخش تولید،  سرمایه‌های مردم را به سمت تولید و بورس هدایت کنند. پیامد اینگونه سوءمدیریت‌ها باعث فشار بر اقشار ضعیف است و شرایط به‌گونه‌ای شده که به قول معروف صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند. امیدواریم مسئولان با نظارت‌های مداوم جلوی گرانی‌ها را بگیرند.
8765...0912

  پارک پیروزان و پارک سعادت‌آباد

با سلام. در اکثر پارک‌های پایتخت خرابی شیرهای آب سرویس‌های بهداشتی به موضوعی عادی تبدیل شده است. به‌عنوان نمونه شیرهای آب سرویس‌های بهداشتی پارک پیروزان و پارک سعادت‌آباد مدت‌هاست در این شرایط کم آبی که مسئولان توصیه بر صرفه‌جویی دارند،  خراب شده و در وضعیت نامناسبی قرار دارند. گویا شهرداری‌های این مناطق نظارتی بر این‌گونه موارد ندارند. لطفا منعکس کنید.
یک شهروند از تهران

لطفا نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید