• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198728
+
-

نجات جان مرد 70ساله در ارتفاعات دنا

مرد سالخورده‌ بر اثر سقوط در ارتفاعات دنا مصدوم شده و در یک قدمی مرگ قرار داشت اما امدادگران هلال‌احمر در عملیاتی که 9ساعت طول کشید موفق شدند جان او را نجات دهند.
به گزارش همشهری، روز یکشنبه به تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر دنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر رسید که مرد سالخورده‌ای که قصد صعود به ارتفاعات دنا را داشته دچار حادثه شده و به کمک نیاز دارد. چند دقیقه بعد از این خبر بود که امدادگران برای نجات این مرد راهی ارتفاعات شدند. آنطور که شواهد نشان می‌داد او 70سال داشت و از ارتفاع سقوط کرده بود. سن بالای این مرد از یک سو و بی‌خبری از میزان مصدومیت او کار را حساس می‌کرد چرا که جان او در خطر بود. شواهد حاکی از آن بود که این حادثه در نزدیکی تنگ حراء رخ داده اما به روشنی محل حادثه معلوم نبود. به همین دلیل امدادگران به جست‌وجو در این منطقه پرداختند و بعد از ساعتی توانستند این مرد را که به‌شدت دچار مصدومیت شده بود پیدا کنند.
این مرد از چند ناحیه دچار شکستگی شده بود و انتقال آن در ارتفاعات دنا کار سخت و پیچیده‌ای بود. از سویی او باید هرچه سریع‌تر به مرکز درمانی منتقل می‌شد. در این شرایط امدادگران ابتدا اقدامات اولیه و حیاتی را برای او انجام دادند و در ادامه با استفاده از تجهیزات ویژه کوهستان او را از ارتفاعات به پایین منتقل کردند. این عملیات حدود 9ساعت طول کشید و سرانجام مرد 70ساله به مرکز درمانی منتقل شده و نجات یافت.
داریوش محسنی، رئیس هلال احمر دنا در این‌باره گفت: با وجود شرایط سختی که در ارتفاعات دنا وجود دارد اما تیم 6نفره هلال‌احمر دنا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند خود را به فرد مصدوم رسانده و او را نجات دهند. همکارانم بعد از کنترل علائم حیاتی مصدوم و تثبیت وضعیت وی او را به اورژانس تحویل دادند و به این ترتیب فرد حادثه‌دیده نجات یافت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید