• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198724
+
-

مسافر آشنا قاتل فراری را لو داد

کوتاه‌تر از گزارش
مسافر آشنا قاتل فراری را لو داد

مردی پس از قتل برادرش در اردبیل، به تهران گریخت و با هویت جعلی مسافرکشی می‌کرد اما زندگی مخفیانه او 3‌ماه بیشتر دوام نداشت چراکه یکی از مسافرهایش، مردی آشنا از آب درآمد.
به گزارش همشهری، یکی از روزهای اردیبهشت امسال گزارش یک تیراندازی در روستایی در استان اردبیل به پلیس اعلام شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که فردی با اسلحه کلاشنیکف، 3نفر را به رگبار بسته که یکی از آنها به‌دلیل شدت جراحت و خونریزی در بیمارستان جانش را از دست داده بود. 2 مرد دیگر اما از مرگ حتمی نجات یافتند و تحقیقات نشان می‌داد فردی به نام رسول عامل این تیراندازی مرگبار بوده است.
ماموران متوجه شدند فردی که هدف گلوله قرار گرفته و جان باخته بود، برادر رسول بود. به‌گفته شاهدان این دو برادر از قبل به‌خاطر اختلاف ملکی و حقابه با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند. حتی چندین بار اهالی روستا، ‌آنها را در حال مشاجره و جر و بحث دیده بودند تا اینکه روز حادثه درگیری 2 برادر شدت گرفته و یکی از آنها که مسلح بود به سمت برادرش و 2 نفر دیگر که از بستگانش بودند شلیک کرده بود.
با تکمیل تحقیقات، دستور بازداشت رسول عامل تیراندازی صادر شد اما وقتی مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند دریافتند که او شبانه و پس از تیراندازی، از روستا فرار کرده است. به این ترتیب نام وی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه بعد از گذشت 3‌ماه ردپای وی در تهران به‌دست آمد.

دستگیری در پایتخت
ماجرا از این قرار بود که قاتل فراری در تهران مسافرکشی می‌کرد که از قضا یکی از مسافرانش، آشنا از آب درآمد. وی، رسول که تغییر چهره داده و ریش گذاشته بود را شناسایی کرد و هم با پلیس تماس گرفت و هم پسر مقتول. همین سرنخ کافی بود تا مشخصات خودروی متهم در اختیار پلیس قرار بگیرد و او روز یکشنبه در عملیاتی غافلگیرانه در حوالی اتوبان آزادگان دستگیر شود.

مجرم سابقه‌دار
پرونده این متهم 63ساله صبح دیروز روی میز قاضی وحید ناصری بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. این قاضی جنایی پس از بررسی پرونده متوجه شد که قاتل دستگیر‌شده همان متهمی است که چند سال قبل به‌خاطر درگیری‌های مسلحانه در تهران دستگیر شده است. وی در آن زمان بازپرس یکی از دادسراهای تهران بود و حالا برای بار دوم پرونده او روی میزش قرار گرفته بود؛ این‌بار اما به جرم قتل برادرش. سوابق متهم نشان داد، وی در سال 88همراه برادرش (مقتول) و تعداد دیگری از بستگانشان با طایفه دیگری به‌خاطر جای پارک خودرو در منطقه فلاح تهران درگیر شده و در آن درگیری هم اقدام به تیراندازی کرده که منجر به زخمی شدن چند نفر شده بود. وی پس از این اتفاق، در سال‌های بعد همراه برادرش در شهرستان‌های رباط‌کریم، اسلامشهر و دیگر مناطق تهران درگیری‌های مسلحانه را رقم زده به‌طوری‌که در جریان درگیری‌ها در مجموع، 30نفر زخمی شده بودند. در جریان رسیدگی به پرونده این درگیری‌ها همه متهمان ازجمله مقتول بازداشت و روانه زندان شده و پس از پرداخت دیه آزاد شده بودند اما رسول (عامل قتل برادر) فراری شده بود تا اینکه درآخرین درگیری مسلحانه، جان برادرش را گرفت و به تهران گریخت تا زندگی مخفیانه‌ای را در پیش بگیرد. علاوه بر این سوابق متهم نشان می‌داد که او در کار خرید و فروش سلاح جنگی هم بوده به‌طوری که به‌صورت غیابی در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به 2 سال حبس محکوم شده بود. این متهم صبح دیروز در دادسرای جنایی به عجیب‌ترین شکل ممکن قتل برادرش را انکار کرد. با وجود اینکه همه شواهد علیه وی بود اما گفت که برادرش را شخص دیگری به قتل رسانده است. وی گفت که با برادرش اختلاف داشته و حتی روزحادثه اقدام به تیراندازی کرده اما شخص دیگری به سمت برادرش شلیک کرده و جان وی را گرفته است.
پس از انجام تحقیقات اولیه، پرونده او  با صدور قرار عدم‌صلاحیت به دادسرای جنایی اردبیل فرستاده شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید