• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 مرداد 1402
کد مطلب : 198519
+
-

پناهجویان در زندان شناور بریتانیا

پناهجویان در زندان شناور بریتانیا

هزاران نفر به امید زندگی بهتر، از مصیبت‌ها و بدبختی‌ها فرار و از کوه‌ها و دریاها عبور می‌کنند و خودشان را به بریتانیا می‌رسانند، اما آنجا هم زندگی روی تلخش را به مهاجران نشان می‌دهد و حالا، دولت انگلیس با راه‌انداختن زندان شناور، کابوس مهاجرت را ترسناک‌تر هم کرده است.
این اقدام بریتانیا، چنان غیرانسانی و وحشتناک است که با انتقادهای زیادی در داخل و خارج از کشور مواجه شده است. در این طرح، 500پناهجوی مرد در این زندان شناور برای دست‌کم یک سال و نیم آینده، نگهداری خواهند شد. این زندان شناور، در بندر پورتلند قرار دارد. این طرح، بخشی از سیاست‌های مهاجرتی جدید بریتانیاست که رویکردی هجومی و افراطی دارد. با وجود این، استقرار یک زندان شناور برای نگهداری افرادی که به امید زندگی بهتر به انگلیس آمده‌اند، در مقایسه با دیگر طرح‌ها، افراطی‌تر و غیرانسانی‌تر به‌نظر می‌رسد. دولت انگلیس اصرار دارد که این سازه، آنطور که دیگران می‌گویند زندان شناور نیست. این شناور، 222کابین تنگ دارد و منتقدان می‌گویند این فضای تنگ، زندگی پناهجویانی که در انتظار تکلیف پرونده مهاجرتی خود هستند را به جهنم تبدیل خواهد کرد. منتقدان می‌گویند حتی جایی که این زندان شناور مستقر شده، دقیقا مکانی است که قبلا یک زندان شناور در آن مستقر بوده است و با توجه به این موضوع، توجیه دولت انگلیس خنده‌دار به‌نظر می‌رسد. علاوه بر گروه‌های حقوق بشری، حتی ساکنان بندری که این شناور به آن برده شده از قرار دادن پناهجویان در یک زندان شناور انتقاد کرده‌اند. روزنامه گاردین در یک گزارش، نوشته است که این کابین‌ها که هرکدام 2ساکن خواهند داشت، کمی از سلول زندان بزرگ‌تر هستند و ورود به آن هم با تدابیر شدید امنیتی همراه است؛ به‌گونه‌ای که هر کسی که وارد آن می‌شود، باید وسایل خود را مثل گیت هواپیما، از زیر دستگاه‌های ایکس‌-ری عبور دهد.
پائولا، یک زن 72ساله که از منتقدان محلی این زندان شناور است، ‌به خبرگزاری آناتولی درباره این شناور گفته است: «مردمی که از جنگ فرار کرده‌اند، وحشت‌زده به اینجا می‌رسند و آن وقت کاری که ما می‌کنیم این است که آنها را زندانی کنیم. چیزی که ما داریم، ‌به‌نظر من یک زندان شناور است و من قویا با آن مخالفم و آن را غیرانسانی می‌دانم. من از چگونگی رفتار دولتم با دیگران شرمسارم؛ حتی شرمم می‌آید که درباره آن حرف بزنم.»


اختصاص یک زندان شناور برای نگهداری افرادی که به امید زندگی بهتر به انگلیس آمده‌اند، در مقایسه با دیگر طرح‌ها، افراطی‌تر و غیرانسانی‌تر به‌نظر می‌رسد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید