• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 مرداد 1402
کد مطلب : 198517
+
-

نقل قول

پژو ۲۰۶ با بیشترین تخلف سرعت
سرهنگ علی‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

از ابتدای امسال تا پایان خرداد ، خودرویی که رانندگان آن مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده بودند، پژو ۲۰۶ بود. این خودرو بین جوانان، طرفداران زیادی دارد و برخی از رانندگان ، اغلب هزینه‌های زیادی روی این خودروها انجام می‌دهند تا آن ‌را از حالت استاندارد خارج کرده و اصطلاحا اسپرت یا تقویت کنند. بالاترین تخلف سرعت هم مربوط به‌خودرویی بوده که راننده آن با سرعت بیش از ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اقدام به رانندگی کرده بود. این خودرو توقیف و اعمال قانون شد.

پاکسازی استان‌ها از معتادان متجاهر
سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد ‌مخدر فراجا

برابر مطالبات و دغدغه‌های شهروندان و نیز تأکیدات فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر پاکسازی‌ چهره شهرها از حضور خرده‌فروشان مواد ‌مخدر و معتادان متجاهر، قرارگاه تشدید برخورد با خرده ‌فروشان مواد ‌مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر از نیمه دوم اسفند ۱۴۰۱ شروع به‌کار کرده است. در حال حاضر شاهد بهبود وضعیت در کلیه استان‌ها و شهرستان‌های تابعه نسبت به پاکسازی نقاط آلوده از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد ‌مخدر هستیم.

کاهش تماس با اورژانس اجتماعی
آرزو فاتحی، مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

در3‌ماهه ابتدایی امسال ۶۵ هزار و ۸۲۷ تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی برقرار شده که در مقایسه با 3 ماهه ابتدایی سال گذشته که ۶۵ هزار و ۹۳۰ تماس برقرار شده، روند کاهشی داشته است. همچنین تعداد کل تماس‌های مرتبط با اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ در سال گذشته ۲۶۲ هزار و ۷۵۱ مورد بوده که در سامانه به ثبت رسیده است.

حذف هپاتیت تا سال ۲۰۳۰
رشید رمضانی، رئیس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت

سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ بیمار و سال قبل  ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار در کشور درمان شدند که اعداد خوبی است، اما کافی نیست چرا که برای رسیدن به هدف حذف هپاتیت تا سال ۲۰۳۰ باید سالانه بالغ بر ۲۰هزار بیمار را در کشور درمان کنیم. برای بیماریابی به کیت‌های تشخیص سریع هپاتیت B  و C نیاز بود که مقرر شد در هفته پیش‌رو، ۶۰ هزار کیت تشخیص هپاتیت C را که با کمک سازمان بهداشت جهانی تهیه شده در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم و تشخیص بیماری برای افراد ذیل شبکه بهداشتی رایگان انجام می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :