• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 8 مرداد 1402
کد مطلب : 198485
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8qKN2
+
-

نقل قول‌ها

نماد تناقض‌های جامعه

آرش حیدری - جامعه‌شناس:«سلبریتیسم» نمود تجمیع تناقض‌های جامعه است که در زبان رسمی وجودشان به رسمیت شناخته نمی‌شود و این کثرت‌ها، تفاوت‌ها و اعتراض‌ها وقتی نمی‌تواند تصویر خود را در فضای رسمی پیدا کند، فضایی به‌وجود می‌آید تا سلبریتی به شکل خیالی صدای این نیروها باشد.

مشهورها، مرجع می‌شوند

محمدرضا کلاهی- جامعه‌شناس:وقتی که جامعه ضعیف باشد، هر کسی که مشهور است، مرجع می‌شود. مسئله این است که در جامعه ضعیف و بی‌صدا هر کسی که مشهور است به راحتی صدایش به گوش‌ها می‌رسد.

تشدیدکننده حوادث بودند

مجید سلیمانی- استاد ارتباطات
:کلان‌روایت سلبریتی‌ها با جمهوری اسلامی متفاوت است، اما آنها در حوادث اخیر تشدیدکننده رخداد بودند، نه ایجادکننده و مشکلات اقتصادی گسترده سبب اجماع در حمایت از اعتراضات اخیر یا دست‌کم بی‌تفاوتی تعداد زیادی از مردم شد.

سوءاستفاده از خلأها

علی مومنی-مدیرمسئول فصلنامه فرهنگ شهرت

سلبریتی جای سایر گروه‌های مرجع را پرنکرده بلکه از خلأهای موجود در جامعه بهره‌برده تا منافع خود را پیگیری کند، ضمن آنکه از اساس چیزی با عنوان «سلبریتی مردمی» وجود ندارد و مردم و سلبریتی‌ها هر کدام راه خود را می‌روند.

دلیل سیاست‌زدگی سلبریتی‌ها

علیرضا شریفی یزدی -جامعه‌شناس
:خلأ سازمان‌ها و احزاب سیاسی و استفاده بیش از حد از سلبریتی‌ها در بزنگاه‌های انتخاباتی عامل مهمی در سیاست‌زدگی آنان در قامت اعضای یک گروه مرجع بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید