• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198405
+
-

نکته بازی/ لطف کردید آقای چوکوئزه!

شاید خود چوکوئزه، مهاجم اهل نیجریه ویارئال نداند که پیوستن او به میلان ایتالیا تا چه اندازه برای هواداران فوتبال در ایران حیاتی و ارزشمند بود. نکته اینجاست که با حضور این بازیکن 24ساله در خط حمله روسونری، پرونده کشدار و اعصاب‌خردکن پیوستن مهدی طارمی به جمع قرمز‌و‌مشکی‌ها بسته شد. اگرچه پیشرفت بازیکنان ایرانی مایه مسرت خاطر است اما حقیقتا سیل اخبار ضد‌و‌نقیضی که این مدت در مورد طارمی منتشر شد، همه را به ستوه آورده بود. روز که هیچ، تقریبا هیچ ساعتی نبود که یک خبر جدید در مورد میلانی‌شدن یا نشدن طارمی روی خروجی رسانه‌ها نرود؛ طوری که به‌نظر می‌رسد حتی خانواده این بازیکن هم کلافه شده بودند. حالا اما مهاجم پیشین ویارئال به میلان پیوسته و این باشگاه مهاجم دیگری نمی‌خواهد.

گروه مرگ؟ واقعا؟
آخر هفته‌ای که گذشت، مسابقات مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی2026 قرعه‌کشی شد و ایران با ازبکستان، ترکمنستان و برنده هنگ‌کنگ- بوتان همگروه شد. از هر گروه 4تیمی در این مسابقات، 2تیم راهی مرحله نهایی انتخابی می‌شوند که اصل کار آنجاست؛ هرچند جام‌جهانی از این دوره 48تیمی شده و صعود به این مسابقات واقعا کار سختی به‌نظر نمی‌رسد. نکته جالب اما اینجاست که برخی رسانه‌ها پس از پایان قرعه‌کشی به گروه ایران لقب «مرگ» دادند و مدعی شدند شاگردان قلعه‌نویی در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌اند. کاش یک نفر به رفقا یادآوری کند هر مسابقاتی ضرورتا یک گروه مرگ ندارد. اگر ما واقعا فکر می‌کنیم حضورمان در گروه ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ، آن‌هم در شرایطی که 2تیم صعود می‌کنند سخت است، چه بهتر که کرکره این فوتبال را پایین بکشیم.

خدا را شکر «سوگلی» بودند!
تراکتور برای فصل بیست‌وسوم تیم خوبی بسته و ضمن ترمیم نقاط ضعفش در خط دفاعی، حالا شروع به جذب عناصر تهاجمی کرده است. خیلی هم عالی؛ نکته جالب اما اینجاست که تراکتور پر شده از بازیکنان پیشین پرسپولیس و استقلال، از حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری و سیامک نعمتی تا علی شجاعی، حامد پاکدل، سعید آقایی و حالا هم امیرحسین حسین‌زاده. این بازیکنان را چه‌کسی می‌خرد؟ محمدرضا زنوزی مطلق، مالک تراکتور که پیش از این بارها به پرسپولیس و استقلال حمله کرده بود. از زنوزی ده‌ها مصاحبه ‌وجود دارد که به پرسپولیس و استقلال لقب «سوگلی» داده و گفته بود آنها از حمایت ویژه برخوردارند. خب اگر سرخابی‌ها بار فنی نداشته‌اند، چرا همه بازیکنان سابق آنها را دور هم جمع کرده‌اید استاد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید