• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 1981
+
-

یک پنجم آثار‌ به موزه هنرهای معاصر بازمی‌گردد

یک پنجم آثار‌ به موزه هنرهای معاصر بازمی‌گردد

 مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: «از بین ۵۱۲ اثری که از موزه‌ هنرهای معاصر تهران خارج شده بود، ۱۱۲ اثر انتخاب شده و قرار است به موزه بازگردانده شود.» آثار خارج شده از موزه هنرهای معاصر تهران در سال‌های اخیر بارها سوژه رسانه شده است.

ملانوروزی با ارائه توضیحاتی در‌این‌باره به ایلنا گفت: «گنجایش گنجینه، کفاف تمامِ آثارش را نمی‌دهد. در گالری‌هایِ موزه بیش از ۱۰۰ اثر قابل نمایش نیست. در دوره ریاستِ آقای سمیع‌آذر، تعدادی از آثار موزه پالایش شدند. بسیاری از آثاری که پیش از انقلاب به وزرای وقت اهدا شده بود، آنها نیز به موزه هنرهای معاصر اهدا کرده بودند و بعضاً چندان آثار مهمی نبودند. به همین دلیل چون موزه با کمبود فضا مواجه بود، به همین دلیل ۵۱۲ اثر توسط کار‌شناسان انتخاب شد و به انبار حوزه تجسمی منتقل شدند.

تقریباً بیش از ۱۰۰ اثر از این تعداد، آثار قابل اعتنایی است که می‌توان دوباره به موزه بازگرداند؛ مثل آثاری از فریده لاشایی و علیرضا اسپهبد که می‌تواند امروز جزء آثار موزه‌ای قرار بگیرند. از میان این آثار، ۱۱۲ اثر انتخاب شده و قرار است به موزه هنرهای معاصر مرجوع شوند. بقیه این آثار هم به موزه‌هایی مثل موزه صنعتی کرمان اهدا خواهد شد.» ملانوروزی درباره ترمیم موزه گفت: «امسال با پیگیری سرپرست موزه قرار شد بخشی از بودجه‌ای که سال‌های قبل صرفِ تئا‌ترشهر و تالار وحدت می‌شد به موزه هنرهای معاصر اختصاص پیدا کند و مرمت آن آغاز شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید