• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 197992
+
-

4مدال دیگر برای کاراته

روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا برای کاراته‌کاهای ایران بدون طلا سپری شد

4مدال دیگر برای کاراته

 در دومین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی مالزی برگزار شد ملی‌پوشان ایران با کسب یک مدال نقره و 3مدال برنز به کارشان پایان دادند. بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم به مدال نقره رسید و سجاد گنج‌زاده در 84+ مردان و سارا بهمنیار در 50- و فاطمه سعادتی در وزن 55- کیلوگرم زنان صاحب مدال برنز شدند. بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم در مبارزه اول خود موفق شد با نتیجه 2 بر یک ناظیم نورلانف از قرقیزستان را شکست دهد. عسگری در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر کوونچبک مخمدیف از ازبکستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. ملی‌پوش کشورمان در نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر 2 سلطان الزهرانی از عربستان را از پیش رو برداشت و فینالیست شد اما در دیدار نهایی مقابل نورکانات آژیخانو از قزاقستان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

  تکرار فینال المپیک
سجاد گنج‌زاده دارنده مدال طلای المپیک2020 توکیو نماینده وزن84+ بود. او در نخستین مبارزه خود 9 بر صفر مقابل کیت لاو از ماکائو به پیروزی رسید و در دور دوم با نتیجه 10 بر یک مبارز اندونزیایی را از پیش رو برداشت. سومین رقابت سجاد گنج‌زاده تکرار فینال المپیک توکیو بود. در آن مبارزه سجاد با ضربه خطای ورزشکار عربستانی بیهوش شد و با رأی داوران به مدال طلا رسید و ورزشکار عربستانی صاحب مدال نقره شد. مبارزه این دو ورزشکار در قهرمانی آسیا هم بدون حاشیه نبود و درحالی‌که طارق حمدی از عربستان و گنج‌زاده به تساوی 6 - 6 رسیدند با قانون سنشو (اولین امتیاز) گنج‌زاده نتیجه را واگذار کرد و راهی جدول شانس مجدد شد. در این مبارزه گنج‌زاده به داوری اعتراض داشت و معتقد بود ضربه‌ای به سر او برخورد نکرده ولی داوران برای این ضربه 3امتیاز به طارق حمدی دادند. گنج‌زاده با این شکست به جدول بازنده‌ها رفت و با پیروزی در مقابل ورزشکاران سریلانکا و امارات به مدال برنز رسید.
فاطمه سعادتی نماینده وزن 55- و سارا بهمنیار نماینده وزن 50- دیگر نماینده‌های ایران در دور دوم بودند که به مدال برنز رسیدند. در جریان رقابت‌های روز نخست نیز نمایندگان ایران صاحب 2مدال طلا و 3برنز شده بودند.

  4طلای پاراکاراته
نمایندگان پاراکاراته ایران نیز در روز دوم این مسابقات صاحب 4مدال طلا و یک برنز شدند. معصومه ایجی در دسته معلولان ذهنی و در کلاس K21 ، فرزاد صفدری در دسته معلولان ذهنی و سندرم داون کلاس K22 ، رحیم گل‌محمدی در دسته نابینایان کلاس K22،   ابوالفضل چهرقانی در دسته معلولان جسمی و حرکتی و در کلاس K21 موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین حافظ حافظی‌کیا در دسته معلولان جسمی و حرکتی و در کلاسK21 به مدال برنز رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید