• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 197990
+
-

تبعید به سکو یا حراج

پاری‌سن‌ژرمن امباپه را تنبیه کرد؛ مقصد بعدی شاید عربستان باشد

تبعید به سکو یا حراج

پاری‌سن‌ژرمن 2بر صفر تیم لوهاور را در دیداری دوستانه برد و امباپه که به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود، دقیقه 1+90 گل دوم پاریس را زد. احتمالا این آخرین بازی امباپه در ترکیب پاریسی‌ها باشد چون او پس از مقاومت در برابر تمدید قرارداد، از فهرست تیم برای بازی‌های پیش‌فصل خط خورده است. پاری‌سن‌ژرمن معتقد است بین این بازیکن و رئال‌مادرید برای انتقال رایگان در تابستان آینده توافقی صورت گرفته ولی باشگاه اسپانیایی در این زمینه سکوت کرده. فلورنتینو پرس 2بار برای جذب این بازیکن با بدقولی و بی‌وفایی او روبه‌رو شده و بازی خورده است. رئیس باشگاه رئال نمی‌خواهد برای بار سوم بازی بخورد. او منتظر می‌ماند ببیند بین این ستاره با باشگاهش چه اتفاقی رخ می‌دهد. تنها درصورتی پرس برای خرید امباپه اقدام می‌کند که او از تصمیم این بازیکن برای رفتن به رئال مطمئن باشد.
امباپه فعلا روزهای آینده باید در محل تمرین پی‌اس‌جی حضور پیدا کند و با بازیکنان مازاد نظیر درکسلر و سایر بازیکنان آکادمی تمرین کند آن هم درحالی‌که هم تیمی‌هایش در ژاپن در مرکز توجه خواهند بود. همه این‌ اتفاقات زیر سر فیضه العماری، مادر امباپه است و این زن تا فوتبال فرزندش را نابود نکند دست‌بردار نیست. وجهه این بازیکن در یکی دو سال اخیر بسیار پایین آمده است و عده‌ای از مدیران سابق پاریس و همبازیانش او را خودخواه خوانده‌اند.
ناصر الخلیفی تا 9مرداد‌ماه به این بازیکن فرصت داده است تا برای تمدید قرارداد پاسخ بدهد. در غیراین‌صورت روی فروش او کار خواهد شد. پیشنهادی ۱۰ساله برای کیلین روی میز رئیس باشگاه قرار گرفته است که باید از سوی دوطرف امضا شود. این قرارداد ۱۰ساله یک میلیارد یورو ارزش دارد. کیلین در پایان قرارداد 10ساله 34ساله خواهد شد و شاید آنگاه بتواند به آرزوی خودش و هواداران رئال جامه عمل بپوشاند. پاریس تا ۳۱ژوییه با هیچ باشگاهی برای او مذاکره نخواهد کرد، چون امباپه تا این تاریخ فرصت دارد به پیشنهاد تمدید فکر کند. امباپه می‌خواهد یک سال‌آخر قراردادش را هم در پاریس بماند و مبلغ 160میلیون یورو دستمزد و بند پاداش وفاداری را دریافت کند و سپس به رئال یا باشگاهی دیگر برود و یک پاداش 60تا 80میلیون یورویی هم از باشگاه آینده‌اش بگیرد، چون باشگاه بعدی برای خریدش نیازی به پرداخت پول به پاری‌سن‌ژرمن ندارد.

حراج فصل
اگر امباپه و مادرش به پیشنهاد تمدید پاسخ مثبت ندهند، برای فروش این بازیکن یک حراج صورت خواهد گرفت اما باشگاه نمی‌تواند بدون توافق با خود بازیکن او را بفروشد. منچستریونایتد حاضر شده 150میلیون یورو برای امباپه بپردازد. چلسی هم مشتری او است. رئال هم تا 200میلیون برای این بازیکن پول می‌دهد. اما ممکن است امباپه همچنان روی ماندن اصرار بورزد. در این صورت این بازیکن تا پایان فصل روی سکوها خواهد نشست یا با تیم دوم تمرین خواهد کرد. این از نظر مالی، تبلیغاتی و ورزشی برای این ستاره با ضرر سنگینی تمام می‌شود. مالکان قطری پاریس پیش از این، همین رفتار را با آدرین ربیو در پیش گرفته بودند. این هافبک فرانسوی هم حاضر نشده بود در فاصله یک فصل مانده به پایان قراردادش آن را تمدید کند و برای همین یک فصل روی سکو نشست تا اینکه به‌صورت رایگان به یوونتوس رفت.

جانشین مسی
از طرفی، عربستانی‌ها به‌دنبال استخدام یکساله امباپه هستند. این پیشنهاد پیش از کنار گذاشته شدن این بازیکن به باشگاه فرانسوی ارسال شده بود. خود امباپه قصد دارد به‌کار خود در اروپا ادامه دهد و همین امر انتقال احتمالی او به عربستان سعودی را پیچیده می‌کند. پاری‌سن‌ژرمن بدش نمی‌آید که این مهاجم را به یک کشور عربی بفروشد. الهلال که در جذب مسی ناکام مانده بود، برای اینکه جلوی النصر و الاتحاد که رونالدو و بنزما را جذب کرده‌اند کم نیاورد، برای امباپه دورخیز کرده است. پیشنهاد این باشگاه عربستانی 1.5میلیارد یورو برای 3فصل است؛ سالی 500میلیون یورو که دو و نیم برابر دستمزد کریستیانو رونالدو است. این جدا از 250میلیون یورویی است که آنها حاضرند به پاری‌سن‌ژرمن بپردازند.

احتمالات
تیم‌هایی که فصل بعد برای در اختیار داشتن امباپه طبق آرای بنگاه‌های شرط‌بندی شانس دارند به این ترتیب هستند: رئال‌مادرید 50٪، پاریس 43٪، من‌یونایتد 3٪، آرسنال 2٪، لیورپول 1٪، من‌سیتی 1٪. هنوز سایت‌های شرط‌بندی روی رفتن این بازیکن به الهلال عربستان احتمالی درنظر نگرفته‌اند.

گاف رئال
پرس گفته بود امباپه به سانتیاگو‌برنابئو می‌آید اما نه در این تابستان. حالا باشگاه اسپانیایی با یک مشکل اقتصادی روبه‌رو شده است. یوفا که توانسته بود بارسلونا و یوونتوس را به‌خاطر مشکلات اقتصادی‌شان سر جایشان بنشاند، می‌تواند از این گاف برای خراب کردن آخرین سنگر پروژه سوپرلیگ استفاده کند. حقیقت این است که 122میلیون یورو در حساب‌های رسمی باشگاه رئال‌مادرید گم ‌شده است. نشریه تلگراف این گزارش تحقیقی را با بررسی حساب‌های مالی این باشگاه منتشر کرده که 9ماه پیش از سوی خود باشگاه انتشار یافته بود. در گزارش حساب‌های رسمی رئال‌مادرید، 122میلیون یورو هزینه بدون هیچ توضیحی لحاظ شده است و هیچ‌کس نمی‌داند که این پول کجا خرج شده و این مبلغ در حدود 20درصد از هزینه‌های باشگاه است. 135میلیون یورو به‌عنوان سایر هزینه‌های عملیاتی اعلام شده که 13.6میلیون یورو از این مبلغ به لالیگا پرداخته شده (همه باشگاه‌های لالیگا این مبلغ را به‌صورت سالانه به لالیگا می‌پردازند) و 121.5میلیون دیگر آن مشخص نیست برای چه منظوری هزینه شده است. یکی از احتمالات این است که رئال‌مادرید این مبلغ را به شرکتی به نام پروویدنس پرداخته است که زمانی به رئال‌مادرید وام پرداخته بود. فصل 18-2017باشگاه رئال‌مادرید با شرکت پروویدنس به توافق رسید و از این شرکت 216میلیون یورو قرض گرفت تا ضررهای مالی بین سال‌های 2014تا 2017را جبران کند. رئال هیچ توضیحی نداد که بازپرداخت این پول چگونه انجام شده است. این شرکت، قرض خود به رئال در فصل 20-2019را تمدید کرد. اگر چنین فرضی درست باشد، باشگاه طبق اساسنامه باید آن را به اطلاع عموم و سهامداران و هواداران می‌رساند نه اینکه بنویسد سایر هزینه‌ها. باشگاه فصل 22-2021ضرر مالی 293میلیونی را ثبت کرد و فصل گذشته هم ضرر مالی 37میلیون یورویی. این موضوع یوفا را حساس می‌کند و ممکن است در فصل آینده رئال‌مادرید از حضور در لیگ قهرمانان محروم شود. بارسلونا سال گذشته اهرم اقتصادی 700میلیون یورویی را فعال کرد اما یوفا این مبلغ را به‌عنوان «بدهی» در حساب‌های بارسلونا محسوب می‌کند. رئال مادرید هم سال گذشته بخشی از درآمدهای بازسازی برنابئو را با مبلغ 360میلیون یورو به شرکت آمریکایی Sixth Street فروخت. با این اوصاف اگر امباپه راضی به خروج از پاریس هم بشود، بعید است در این مقطع رئال‌مادرید بتواند مقصد قطعی او باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید