• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 197991
+
-

مسی با جادو آغاز کرد

ستاره‌ها و پولدارها شاهد نخستین گل ستاره آرژانتینی بودند

مسی با جادو آغاز کرد

لیونل مسی برای این جذب شده که اینتر مایامی را از سقوط و نابودی نجات دهد. گل کاشته او در دقایق تلف شده بازی با کروس آسول اشک دیوید بکام، رئیس باشگاه را که خودش استاد ضربات ایستگاهی بود درآورد. این نخستین بازی مسی با پیراهن تیم جدیدش بود. او در بازی مقابل کروس آسول، از دقیقه54 برای اولین‌بار در ترکیب تیم قرار گرفت. اینتر گل مساوی را خورد اما جادوی مسی هنوز در راه بود و تا دقیقه4+90 از آن رونمایی نشده بود. بوسکتس هم در این بازی نخستین بار برای اینتر مایامی به میدان رفت. تیم کروس آسول مکزیک که با گل دیدنی لیونل مسی از اینترمایامی باخت، سال2019 قهرمان لیگزکاپ شده بود. این مسابقه هم در چارچوب همین رقابت‌ها انجام شد.
    با اینکه همه می‌دانستند قرار نیست مسی در ترکیب اصلی بازی کند، میانگین قیمت بلیت برای این مسابقه 440دلار بود. ظرف چند ساعت مسی تبدیل به ترند اول توییتر با 1.02میلیون توییت شد. یدلین کاپیتان سابق تیم بازوبند را به بازوی لئو بست.
    لبرون جیمز افسانه‌ای نیز برای تماشای مسی به ورزشگاه آمده بود و از حرکات او با گوشی خودش فیلم گرفت. در پایان مسابقه به سمت او رفت و مسی را در آغوش کشید. علاوه بر لبرون جیمز و بکام، سلبریتی‌های دیگری هم این بازی را از نزدیک تماشا کردند.
    تیم آمریکایی 2ماه بود که طعم پیروزی را نچشیده بود. تاتا مارتینو که پیش از این در بارسلونا هم مربی مسی بود، درباره هموطنش گفت:«چیزی است که مدام تکرار می‌شود، همه‌‌چیز حکایت از نوشتن یک فیلمنامه جدید دارد و همیشه نویسنده آن لیونل مسی است.»
    این شصت‌وسومین گل مسی از روی ضربات ایستگاهی بود. تفکیک 63گل ایستگاهی مسی: 50گل با بارسلونا، 10گل با آرژانتین، 2گل با پاریس، یکی با اینتر مایامی.
    با گل ایستگاهی که مسی زد، به رکورد 700گل بدون پنالتی رسید که این رکورد تنها در اختیار خود اوست.
    با این گل، مسی در تعداد گل‌های ضربات ایستگاهی از رکورد مارادونا عبور کرد و به ششمین بازیکن در جدول گل‌های کاشته در تاریخ فوتبال رسید. نفر بعدی دیوید بکام است که مسی فقط 2گل دیگر با او فاصله دارد.
    گل اول لئو مسی با هر پیراهن: 05/01/2005 در مقابل آلباسته (بارسلونا)، 03/01/2006 در مقابل کرواسی (با آرژانتین)، 28/09/2021 در مقابل منچسترسیتی (با PSG)، 21/07/2023 درمقابل کروس آسول (با اینتر مایامی).

لئومسی  به رکورد 700پیروزی در دوران فوتبالش رسید. رکوردداران بیشترین پیروزی در تایخ فوتبال: کریستیانو رونالدو - 765برد، مسی - 700برد، ایکر کاسیاس - 690 برد.

شکست‌های رونالدو
کریستیانو رونالدو هم پنجشنبه‌شب با پیراهن النصر مقابل بنفیکا، یک تیم از کشورش 4 بر یک بازنده شد. خالد الغنام روی پاس تالیسکا تک‌گل النصر را در این مسابقه زد.
    هواداران رونالدو در واکنش به جوی که برای گل مسی راه افتاده، به این موضوع اشاره می‌کنند که رونالدو در همین سن یعنی 35سالگی به جای گلزنی در آمریکا، با پیراهن یوونتوس مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک می‌کرد تا شکست 2بر صفر در بازی رفت در زمین این حریف اسپانیایی جبران شود.
    کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان ممکن است قرارداد اسپانسری فنی خود را با شرکت آمریکایی نایکی از دست بدهد. دلیل فسخ احتمالی قرارداد با این مهاجم 38ساله استفاده از زانوبند شرکت آلمانی آدیداس در دیدار دوستانه النصر عربستان با سلتاویگو اسپانیاست. در حال‌حاضر رونالدو با نایکی قراردادی 10ساله به ارزش 162میلیون یورو دارد‌.
    رونالدو با دریافت 87.1میلیون پوند به ازای هر پست، با عبور از کایلی جنر به پردرآمد‌ترین فرد اینستاگرام تبدیل شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید