• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 30 تیر 1402
کد مطلب : 197866
+
-

گوی و میدان

نیما نکیسا به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد. او با حکم مهدی کوهی، مدیرعامل کارخانه به این سمت منصوب شد.پیش از این علی احسانی به‌مدت ٢ سال مدیرعامل باشگاه بود.نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس سوابقی ازجمله مدیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و مدیریت آکادمی ورزشی را در کارنامه دارد.

در این هفته هم میادین ورزشی شاهد رویدادهای ورزشی و اتفاقات جانبی متعددی بود. اگر شما هم در روزهای هفته فرصت نکرده‌اید خبرهای این حوزه را دنبال کنید، مرور این بخش را از دست ندهید.

پیام تشکر رهبر انقلاب به قهرمانان والیبال
رهبر معظم انقلاب، از تیم ملی والیبال جوانان جمهوری اسلامی ایران به مناسبت قهرمانی در جهان تقدیر کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، فرمودند: «جوانان عزیز قهرمان والیبال دل ملت ایران را با بازی خوب خود شاد کردید. از همه‌ شما متشکرم.» تیم ملی جوانان زیر ۲۱ سال ایران با برتری مقابل ایتالیا به مقام قهرمانی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان در منامه بحرین دست یافت.

حضور ۶ نماینده ایرانی در دوره داوری فوتسال آسیا
دوره داوران الیت فوتسال آسیا از ۲۰ تا ۲۴ تیرماه در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، در حالی برگزار شد که از ایران ابراهیم مهرابی افشار، علی حفیظی، علی احمدی، گلاره ناظمی، زری فتحی و زهرا رحیمی حضور داشتند. در این دوره موضوعات روز فوتسال دنیا تدریس شد و داوران تست‌های آمادگی جسمانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند. همچنین زری فتحی توانست تست‌های آمادگی جسمانی با حدنصاب مردان را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.

ثبت‌نام رونالدو در کتاب رکوردهای گینس
فوق ستاره تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان به‌عنوان پردرآمدترین ورزشکار در سال ۲۰۲۳، نام خود را در کتاب رکوردهای «گینس» به ثبت رساند. تارنمای کتاب رکوردهای گینس به‌طور رسمی نام کریستیانو رونالدو را به‌عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال ۲۰۲۳ در این کتاب ثبت کرد. براساس اعلام نشریه فوربس، رکورد درآمد رونالدو در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۳۶ میلیون دلار (شامل ۴۶ میلیون دلار درآمد حاصل از فعالیت فوتبالی و ۹۰ میلیون دلار ناشی از فعالیت‌های خارج از زمین فوتبال) برآورد شده است.

طباطبایی سوپراستاد بزرگ شطرنج شد
شطرنج‌باز سرشناس و ۲۲ ساله ایرانی با عبور از ریتینگ زنده ۲۷۰۰ به‌عنوان سوپراستاد بزرگی شطرنج رسید. سیدمحمدامین طباطبایی در دور پنجم رقابت‌های یادبود هنتی در مجارستان مقابل رامشبابو پراگناناندا، پدیده شطرنج هند با مهره سفید به پیروزی دست یافت. او با کسب این پیروزی به ریتینگ زنده ۲۷۰۱.۵ رسید و عنوان سوپر استاد بزرگی شطرنج را تصاحب کرد. هم‌اکنون محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ‌های شطرنج جمهوری اسلامی ایران هستند.

حسینی با استقلال سفیدامضا کرد
دروازه‌بان استقلال قراردادش را با این تیم به‌مدت 2 فصل دیگر تمدید کرد. سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان فصل گذشته استقلال برای تمدید قرارداد با جواد نکونام در ساختمان باشگاه استقلال جلسه‌ای برگزار کرد.حسینی که پیش از این در شبکه‌های اجتماعی از جمع آبی‌ها خداحافظی کرده بود، پس از پایان جلسه، قراردادش به‌مدت 2 فصل با استقلال تمدید کرد. بنا بر اعلام باشگاه استقلال، قرارداد این دروازه‌بان با این تیم به‌صورت سفید امضا شده است.

نایب‌قهرمانی دختران بسکتبالیست ایران در آسیا
تیم بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران با قبول شکست برابر فیلیپین در فینال مسابقات کاپ آسیا، برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال بانوان کشور در آسیا نایب قهرمان شدند. این تیم رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B را با 4 پیروزی در مراحل مقدماتی ‌و نیمه نهایی پشت سر گذاشت و با شکست ۸۳ بر ۶۰ در برابر فیلیپین در دیدار فینال، نایب قهرمان آسیا شد. زهرا بازوبندی با ۱۱ امتیاز، ۷ ریباند و ۶ پاس گل بهترین بازیکن ایران بود.

نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان
نیما نکیسا به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد. او با حکم مهدی کوهی، مدیرعامل کارخانه به این سمت منصوب شد.پیش از این علی احسانی به‌مدت ٢ سال مدیرعامل باشگاه بود.نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس سوابقی ازجمله مدیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و مدیریت آکادمی ورزشی را در کارنامه دارد.

فینالیست‌های ایران در مسابقات کشتی آسیا
4 نماینده ایران در مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا به دیدار پایانی راه یافتند. مسابقات 5 وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا از صبح پنجشنبه در اردن آغاز شد که در پایان مسابقات مقدماتی 4 نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند.برای تیم ایران حسین محمدآقایی در وزن 74 کیلوگرم، امیرحسین علیزاده در وزن 86 کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن 92 کیلوگرم و امیرعلی پولادی در وزن 125 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید