• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 30 تیر 1402
کد مطلب : 197864
+
-

رویدادهای شگفت‌انگیز

اتفاق‌های متفاوت روزهای گذشته را از دست ندهید

رویدادهای شگفت‌انگیز

علمی، فرهنگی، هنری یا ورزشی، فرقی ندارد، هر روز در همه این حوزه‌ها در گوشه وکنار این سرزمین اتفاق‌های ریز ودرشتی روی می‌دهد که بیشترشان موجب فخر است و مباهات و برخی هم تعجب‌برانگیز.

برترین
24تیر

درخشش «پسر انسان» در جشنواره جهانی

فیلم‌سینمایی «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و تهیه‌کنندگی مشترک میرحسینی و وحید دلیلی موفق به کسب دیپلم افتخار از جشنواره تأثیر جهانی دانشجو شد. در این جشنواره دسترسی ویژه‌ای برای توزیع فیلم سینمایی «پسر انسان» در Amazon Prime Video پلتفرم بین‌المللی در اختیار تهیه‌کنندگان قرار داده شده است. در جشنواره تأثیر جهانی دانشجو که هر سال در آمریکا برگزار می‌شود، امسال آثار هنرمندان ۱۲۰کشور به نمایش درآمد. این جشنواره که مهم‌ترین هدف خود را توانمندسازی فیلمسازان می‌داند، فرصتی فراهم می‌کند تا فیلمسازان بتوانند با همکاری این جشنواره فیلم بلند بعدی‌ خودشان را تولید کنند.

قهرمان‌ترین
25 تیر

تاج والیبال جهان بر سر جوانان ایرانی

تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی مقابل ایتالیا برای دومین بار به‌عنوان قهرمانی مردان زیر ۲۱سال جهان رسید. دیدار فینال مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱سال جهان، عصر روز یکشنبه در بحرین بین 2 تیم ایران و ایتالیا برگزار شد و با پیروزی ۳ بر ۲ و قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم جوانان ایران در ست‌های اول و چهارم فینال تکراری سال ۲۰۱۹ با نتایج ۲۵بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۶ برنده شد و ست‌های دوم و سوم را با نتایج مشابه ۲۳ بر ۲۵ به حریف اروپایی واگذار کرد تا تکلیف تیم قهرمان در تای برک مشخص شود. شاگردان رضا مومنی در ست پنجم با ارائه یک بازی برتر با نتیجه ۱۵ بر ۹ برنده بازی و برای دومین بار قهرمان جهان شدند.

کم‌عمرترین
26 تیر

مردمی که کم عمر می‌کنند
آمارهای استخراجی از مرگ‌ومیر بهار امسال، نشان می‌دهد که طول عمر مردم استان بوشهر نسبت به سایر هموطنان کمتر بوده است. به‌گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در 3ماه اول امسال، میزان افراد فوت شده استان بوشهر، یک هزار و ۱۵۸نفر بوده که از این تعداد ۶۵۰ مرد و ۵۰۸ زن بوده است. در 3‌ماه نخست امسال، میانگین سن فوت مردان و زنان در کشور به‌ترتیب ۶٣.٩ و ۶٩.۶ سال بوده است درحالی‌که این آمار در استان بوشهر به‌ترتیب ۶٠.۵ و ۶٧.٣ سال ثبت شده است. ۵۶ درصد از فوتی‌های استان بوشهر، مردان و ۴۴ درصد زنان است. بر این اساس، مردمان استان بوشهر طول عمر کمتری نسبت به میانگین کشوری دارند.

بیشترین
27تیر


بانوان، بازیکن‌تر از قبل!

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اطلاع نگاشت، مصرف بازی در میان زنان ایرانی تا سال1400 را با توجه به آخرین پیمایش مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران منتشر کرد. براساس این گزارش مصرف بازی در میان زنان ایرانی رو به افزایش است.با توجه به اطلاعات استخراج شده از پیمایش مصرف سال١٤٠٠ از میان ٣٤میلیون بازیکن ایرانی تقریبا ١٤میلیون نفر یا به‌عبارتی ٤١درصد از بازیکنان زنان هستند. با توجه به نتایج پیمایش‌های مصرف بازی‌های دیجیتال ایران از سال 1389تا به امروز هر سال نسبت زنان بازیکن رو به افزایش بوده است. به‌عنوان مثال در سال١٤٠٠ از هر ١٠٠زن ایرانی ٣٥نفر بازیکن هستند درحالی‌که سال 1398 از هر ١٠٠ زن ایرانی ٢٩ نفر بازیکن بودند.

غمگین‌ترین
28تیر

سفره ماهی پلنگی ایران در معرض انقراض
سفره‌ماهی پلنگی از نظر ارزش زیستی مانند پلنگ در رأس هرم غذایی قرار دارد، این ماهی در لیست گونه‌های در معرض خطر انقراض (EN) قرار دارد. این درحالی است که بسیاری از گونه‌های درخطر انقراض سفره‌ماهی‌ها با قیمتی حدود 5تا 10هزار تومان برای هر کیلو راهی کارخانه‌های تولید آرد ماهی (برای تولید مکمل خوراک دام و ماهیان پرورشی) می‌شوند. کوسه‌ماهی‌ها و سفره‌ماهی‌ها با وجود ارزش بالا و وضعیت بحرانی، به‌دلیل صید و البته نداشتن شناخت جوامع محلی بیش از هر زمانی در لبه پرتگاه انقراض قرار دارند. سفره ماهی‌ها دسته‌ای از ماهیان غضروفی (بدون استخوان) هستند که گونه تکامل‌یافته کوسه ماهیان به شمار می‌آیند. در جنوب ایران به آنها «پُو» می‌گویند. سفره ماهیان به‌دلیل پهن بودن بدنشان به این نام مشهورند. بیشترین تعداد آنها در آب‌های شور دریای عمان زندگی می‌کنند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید